Doğalgaz Dergisi 205.Sayı (Kasım-Aralık 2017)

Doğalgaz / Kasım - Aralık 2017 55 dogalgaz.com.tr FİRMANIZIN MARKA YAPILANMASINI VE YAPTIĞINIZ İŞ ORTAKLIKLARINI ANLATIR MISINIZ? İlk işbirliğimiz dünyaca ünlü İtalyan Ecoflam brülör firması ile gerçekleşti. Ecoflam brülörlerinin Türkiye distribitör- lüğünü aldık. Amacımız özellikle brülör yakma sistemlerinde pazarın en etkin oyuncularından biri olmak. Bu bağlamda, endüstriyel proses yakma sistemleri ve radyant ısıtma ürün gruplarında da işbir- liği araştırmalarımız devam etmektedir. Hatta bir sonraki adımda ülke katma de- ğerine daha fazla katkıda bulunabilmek için Optimum Isıtma marka çatısı altında kendi üretimimizi de yapmayı hedefli- yoruz. Üretim hedefimizdeki amacımız sadece iç pazara yönelik olmayıp aynı zamanda Türkiye’den dünyaya çok kali- teli ürünler sunmak ve ülkemizden dünya markası çıkarabilmektir. SEKTÖRE SUNACAĞINIZ FARKLI ÜRÜN, TEKNOLOJİ VEYA HİZMETLER NELER OLACAK? Daha yeni bir firmayız ama arkamızda 25 yıllık tecrübemiz ve Ecoflam firmasının da 50 yıllık tecrübesi var. Ecoflam grubu kendi bünyesinde Ecoflam-Elco ve Cuenod olmak üzere 3 farklı marka brülör bulun- durmaktadır. Dolayısı ile brülör sektöründe ciddi bir now-how’a sahip bir firma. Bu da bize şu andaki ürünlerin bile teknolojik üs- tünlük avantajlarını getiriyor. Devam eden süreçte müşteri ihtiyaçlarının değişimine bağlı olarak hem biz hem de Ecoflam fir- ması ortak çalışarak, bakımı kolay (servis dostu), çevreci ve yüksek verimli ürünlerle sektöre yenilikler getireceğiz. PAZARDAKİ HEDEFLERİNİZ NELERDİR VE BU HEDEFLERİNİZİN NE KADARINA ULAŞTINIZ? Ecoflam İtalya’da 2. büyük brülör üre- ticisi, dünyada ise 3. büyük üretici… An- cak Türkiye pazarında özellikle 2001 krizi ile o zamanki distribütörlerinin ekonomik sıkıntı yaşaması sebebiyle küçülmüşler ve pazar kaybetmişler. Bizim işbirliğimizin başlangıcına kadar da ciddi bir yapılan- mayı gerçekleştirememişler. Optimum Isıtma Çözümleri A.Ş. olarak pazarı bi- liyor, müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha da iyi biliyoruz. Bu sebeple planlamamızı doğru yaptık ve ciddi bir proje yürütü- yoruz. Amacımız 2 yıl içerisinde Ecoflam markasıyla birlikte Türkiye brülör pazarın- da ilk 3 içerisinde yer almak. Bu projenin ilk adımı için 2017 yılı sonuna kadar daha mütevazi bir hedef belirlemiştik ve bu he- defe Kasım ayı sonu itibarı ile ulaştık. “Müşteri ihtiyaçlarının değişimine bağlı olarak; Ecoflam firması ile ortak çalışıp, bakımı kolay (servis dostu), çevreci ve yüksek verimli ürünlerle sektöre yenilikler getireceğiz” SATIŞ VE SATIŞ SONRASI HİZMETLER YAPILANMANIZDAN DA BAHSEDER MİSİNİZ? Öncelikle satış sonrası hizmetlerden bahsetmek istiyorum. Çünkü satış kanalı- nın önünü açmak için güçlü bir satış son- rası hizmetler politikası yürütmek lazım. Biz satışa başlamadan, ilk ürünlerimizi getirmeden önce satış sonrası hizmetler ağımızı oluşturduk. Türkiye’nin her köşesinde hizmet ve- rebilecek 75 adet yetkili servisimiz mev- cuttur. Bu servislerin hepsi brülörü iyi bilen tecrübeli servislerdir. Bu servis alt yapısının yanında, sahaya giden her ürün için bir takip sistemimiz var ve ürünün ilk sevkiyatından itibaren, devreye alınması, arıza kayıtları sistemli bir şekilde takip edilmektedir. SON OLARAK EKLEMEK İSTEDİKLERİNİZ NELERDİR? Söylediğim gibi farklı bir vizyona sahi- biz. Tekdüze faaliyeti (yani ürün getir, sat, tahsilat yap vb. gibi) sevmiyoruz. Tüm servislerimiz, tüm bayilerimiz, tüm ma- kine imalatçı müşterilerimiz bizim part- nerimizdir. Onları sadece müşteri olarak görmüyoruz. Biz onlarla birlikte varız; onlarla birlik- te gelişmeliyiz. Hem onların gelişmelerine katkı sağlamalıyız hem de onlar bizim ge- lişmemize katkı sağlamalı. Tüm taraflarla güçlü, sürdürülebilir işbirlikleri kurmalıyız. Teknolojik olarak yerimizde durmamalı daima gelişim içerisinde olmalıyız. © DOĞALGAZ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=