Doğalgaz Dergisi 208. Sayı (Mayıs-Haziran 2018)
Doğalgaz / Mayıs - Haziran 2018 37 dogalgaz.com.tr “Ben makine mühendisliği okurken, 1991’li yıllardan bahsediyorum, o zaman bir mühendis olarak “bir fabrikaya girer çalışırım herhâlde” diye düşünüyordum” Daha sonra Bosch firması Buderus ile ilgilenmeye başladı. Buderus zaten bor- saya açık bir firma idi. Bosch, Buderus’u satın aldı ve otomatik olarak biz de belli bir oranda Bosch’un firması haline geldik. Bu birleşmeden sonra, Isısan zamanından gelen tecrübeden dolayı Bosch’un kombi satış ve servis kısmının faaliyetlerini kendi bünyemize aldık. En son ise Bosch Termoteknik olarak Mani- sa’da üretim yapan, İstanbul’da satış organizasyonu olan %100 Bosch şirketi haline geldik. Bu süreçte ben ağırlıklı olarak servis tarafında kaldım. Tabi ki bu birleşmeler ve organizasyonel deği- şikliklerden dolayı süreç sürekli aktifti. Hiçbir zaman kendini tekrarlayan bir iş olmadı. Isıtma teşkilatı, klima teşkilatı, VRF teşkilatı kuruldu. O dönemlerde dünyadaki bütün Bosch Termoteknik servis organizasyonları arasında en iyi servis teşkilatı seçildik. Yaklaşık 4-5 yıl önce küçük bir organizasyonel deği- şiklikle ben pazarlama direktörlüğü bölümüne geçtim. Şu an sorumluluğum altında olan birimde marka yönetimi; yani Bosch ve Buderus markamızla ilgili bütün pazar- lama aktiviteleri, organizasyonlar, PR aktiviteleri, reklamlar, showroomlar, bayi geliştirme, sadakat kulüpleri vs. işleri gerçekleştiriyoruz. Başında olduğum bölüme bağlı olan ürün yönetimi kısmı da var. Bize bütün Ortadoğu da bağlı, yaklaşık 17 ülke Türkiye’den yönetiliyor. Bu bölgede satılacak ürünlerin piyasada konumlan- dırılması ile ilgili bütün organizasyonları yapıyoruz. Bununla beraber geçmiş- ten gelen eskiden de sorumlu oldu- ğummüşteri iletişimmerkezi yine bizim bölümün altında. Aynı zamanda tüm müşterilerimiz ile iletişimlerin sağlandığı, taleplerin, önerilerin takip edildiği ve memnuni- yet anketi vb. faaliyetleri yerine geti- ren “Müşteri İletişim Merkezi” kısmı da benim sorumluluğumda. Eskiden beri gelen akademi, yani eğitim bölümümüz var. Bosch Ter- moteknik Akademi, tamamen teknik eğitim veren bir bölüm ve mottomuz yıllardır değişmedi “Bilgi Paylaştıkça Çoğalır!”. Bu bölümde bana bağlı. Farklı işlevleri olan bu departmanları yöne- tiyorum. DÜNDEN BUGÜNE ISITMA- SOĞUTMA TEKNOLOJILERINI DEĞERLENDIREREK; GELECEKTE NE TÜR TEKNOLOJILERIN ÖNE ÇIKACAĞINI DÜŞÜNÜYORSUNUZ? BU KONUDA BOSCH’UN ÖNCÜ OLDUĞU ÇALIŞMALARINDAN BAHSEDER MISINIZ? Bağlanabilirlik günümüzde her sektörün en önemli konuların biri haline geldi. Nesnelerin interneti aynı zamanda cihazların birbiriyle konuş- ması ve bizimle konuşması demek. Belki de belli bir süre sonra arabanızda giderken, evinizdeki kombiyle arabanız iletişime geçebilecek. Arabanın navi- gasyonu sizin semtinize girdiğinizi anlayıp, kombiyi çalıştıracak. Kısacası; nesnelerin interneti konusunda hayal gücünüzü çok geniş tutmakta fayda var. Nesnelerin interneti bizim gele- ceğimiz. Çünkü ilerleyen zamanlarda, şehirler ve ülkeler de akıllı hale gelecek. Mesela; Enerji Bakanlığı’nda çalışan biri ekrandan şehrin hangi bölgesinde ne kadar enerji tüketildiğini anında göre- bilecek. Nesnelerin interneti bu yöne aldım. 2014 yılı itibari ile Bosch Termo- teknik Türkiye, Ortadoğu ve Kafkasya Bölgelerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü olarak görevimi sürdürmek- teyim. Ben makine mühendisliği okurken, 1991’li yıllardan bahsediyorum, o zaman bir mühendis olarak “bir fabrikaya girer çalışırım herhâlde” diye düşünüyor- dum. Bu sektör aklımda hiç yoktu. Bu sektörle tanışmam o zaman Isısan’ın sahibi olan Rüknettin Bey ile komşu olmamız sayesinde oldu. O zaman ikimizin de spor merakı vardı. Spor yaparken tanışmamız, daha sonrasında ödevim için kendisinden yardım almam vs. ile tanışıklığımız ilerlemişti. Bir gün bana teklif sundu ve böylece bu sektöre girmiş oldum. Isısan benim için gerçek bir okul oldu. Isısan ile tanıştığımda Yıldız Teknik Üniversitesi’nde eğitimimi sürdürüyor- dum. O zaman 3. sınıftaydım ve staj amaçlı olarak part-time işe başlamış- tım. O zamanlar doğalgaz İstanbul’a yeni gelmişti. Çok yoğun dönemlerdi. Eğitim amaçlı Isısan’ın bir bayisinde doğalgaz ile ilgili çalışıyordum. 1992 yılının Kasım ayında Isısan bünyesine geçerek Balmumcu’daki showro- om’unda satış bölümünde tam zamanlı çalışmaya başladım. Isısan o zaman- lar Buderus cihazları Türkiye’ye getir- mişti. Bu cihazların satış, tanıtım işle- rini yapıyorduk. Satıştan sonra, teknik eğitimim daha ağır bastığı için 1994’te satış sonrası hizmetlere geçtim. Servis bölümüne geçtiğim zaman çok küçük bir takımla, bütün Türkiye’deki servis teşkilatını oluşturma görevini üstlen- dik. Böylece servis sayımız 10-12 iken, Türkiye’nin her yerinde ısıtma ve klima cihazlarına servis veren bir ağ haline geldik. Daha sonra Buderus bu başarıyı gördü ve Isısan’a ilgisi arttı. Böylece Isısan ve Buderus arasında bir ortaklık gelişti. Isısan - Buderus olarak geliş- tik ve Türkiye’nin her tarafına yayıldık.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=