Doğalgaz Dergisi 214. Sayı (Mayıs-Haziran 2019)

30 Doğalgaz / Mayıs - Haziran 2019 dogalgaz.com.tr kiye’den çok daha uzun yıllardır doğal- gaz kullanan Avrupa ülkelerinde stan- dartlaşmış ürün kalitesiyle buluştura- bilmeyi amaçlıyoruz. Panel radyatör, bu hedefte Termo Teknik’in şüphesiz ana ürün serisidir. Sağlam ve estetik Silüet dekoratif radyatör serimiz ile tüketicile- rin, mimarların ve proje uygulayıcılarının ısıtma algısını estetik ile birleştirmeyi hedefliyoruz. Şu anki piyasa koşullarını da göz önüne alarak, şirketiniz açısından piyasa değerlendirmesi yapar mısınız? Bugünkü piyasa koşullarında şirketler sizce nasıl bir strateji izlemeli? 2018 yılı Ağustos ayında yaşanan döviz dalgalanması sonucu ortaya çıkan ve 2019 yılında da devam eden talep azlığı panel radyatör pazarının daral- masına neden olmuştur. Yeni inşaat seg- mentindeki daralma en fazla panel rad- yatör üretimini etkilemektedir. Bununla birlikte ortaya çıkan konut stok fazlalığı pazar hareketini kısıtlamaktadır. İç pazarda yaşanan bu daralmayı ön görmekteydik; 2019 yılı planlama- mızı bu doğrultuda yapmıştık. Bu duru- mun 2020 ve 2021 yılında da devam edeceğini düşünmekteyiz. Bunun için Termo Teknik olarak içinde bulunduğu- muz dönemde yüksek üretim ve ihracat kapasitemizi; sağlam mali yapımızı ve modern teknoloji alt yapımızı güçlendi- ren yeni yatırımlar yapmaktayız. Ayrıca, bayilerimiz ve tüm iş ortaklarımızı bu yönlerini güçlendirmeleri için destek- lemekteyiz. Bugün dünyanın en büyük üretim gücüne sahip panel radyatör fabrikası Termo Teknik’tir. Isıtma sektöründe acil olarak çözülmesi gereken sorunlar, yaşanan sıkıntılar ve çözüm önerileriniz nelerdir? Bugün sektörün gelişimini negatif yönde etkileyen en önemli husus, bazı üreticilerin özellikle yurt içi pazarında standartlarla belirlenen kaliteden taviz vererek pazarda fiyat odaklı rekabet ortamı oluşmasına sebep olmasıdır. Termo Teknik olarak modern üretim teknolojimiz ve uyguladığımız standart- lar ile sektöre örnek oluyor ve sektörün kalitesini yukarı taşıyoruz; taşımaya da devam edeceğiz. Termo Teknik üstün teknoloji ile yeni ürünler geliştirmeye ve ihraç etmeye, ısıtma sitemleri paza- rında dünyanın önde gelen markalarının seçkin ürünlerini Türkiye’ye sunmaya, iş ortaklarının her zaman yanında olmaya ve son kullanıcılara etkili hizmet ver- meye devam edecektir. İhracattaki konumunuzu nasıl değerlendiriyorsunuz? Son 20 yıldır her yıl Türkiye’de en fazla radyatör ihracatı yapan firma ola- rak tescilleniyoruz. Bu başarımızı istik- rarlı fiyat, uygun kalite ve zamanında teslimata borçluyuz. Daha uzun yıllar sürdürmek üzere çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Yaptığımız ihracatla Türk ekonomisine katkı sunmaktan gurur duyuyoruz. Son olarak eklemek istedikleriniz ve vermek istediğiniz mesajlar nelerdir? Termo Teknik, 50 yılı aşan süreden bu yana Türkiye’de faaliyet gösteriyor. Köklü geçmişimizin de verdiği güçle Türkiye’de hemen hemen bütün kulla- nıcılar ve profesyoneller tarafından bili- nen bir markayız. 50 yılda bayilerimiz ve tüm iş ortaklarımız ile samimiyete, güvene ve iş birliğine dayanan bir ilişki kurduk; 2019’da da iş birliklerimize olan yatırımlarımızı arttırarak sürdüreceğiz ve bayilerimizi desteklemeye devam edeceğiz. n SÖYLEŞİ ENERJİ VE ÇEVRE SEKTÖRÜ DERGİSİ Zenginleşen içeriği ve dağıtım gücüyle alanında lider dergimizde yer alarak mesajlarınızı hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz. www.enerji-dunyasi.com

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=