Doğalgaz Dergisi 216. Sayı (Eylül-Ekim 2019)
38 Doğalgaz / Eylül - Ekim 2019 dogalgaz.com.tr SÖYLEŞİ “TECRÜBEMİZİ FERROLİ İLE GLOBAL BİR KONUMA TAŞIYACAĞIZ” Dünyanın önde gelen iklimlendirme firmalarından Ferroli, Türkiye’deki üretim, satış ve pazarlama faali- yetlerini yürütmesi için Bestherm İklimlendirme ile geçtiğimiz günlerde anlaşma imzalamıştı. Sürece 5 milyon euro’luk yatırım ile başladıklarını ve orta vadede bu rakamı 10 milyon euro’ya çıkarmayı hedefle- diklerini belirten Bestherm İklimlendirme Genel Müdür Yardımcısı Erol D. Porsemay dergimize konuyla ilgili detayları anlattı. Nullifire Satış Müdürü Engin Buz BESTHER İKLİMLENDİRME GENEL MÜDÜR YARDIMCISI EROL D. PORSEMAY: Bestherm hakkında detaylı bilgi verir misiniz? Ferroli ile yaptığınız işbirliğini her yönüyle detaylı olarak anlatır mısınız? 2008 yılında temelleri atılan Best- herm İklimlendirme, Besler ailesinin üretim ve satış şirketlerinden biri. Bursa Organize Sanayi Bölgesi’nde yer alan Bestherm İklimlendirme, aynı zamanda Copa Isı Sistemleri’nin kardeş şirketi. Copa Isı Sistemleri gibi bizim de yöne- tim kurulu başkanımız iklimlendirme sektöründe 25 yılı aşkın süredir yer alan Mehmet Besler. Bestherm İklimlen- dirme, Mehmet Besler’in 1992 yılından beri ısıtma sektörde elde ettiği tecrübe ile üretim ve satış konusunda gelişmiş bir şirket. Bildiğiniz üzere iklimlendirme sek- törü çok geniş ürün yelpazesine sahip bir sektör. Türkiye, iklimlendirme sek- töründe yüksek ihracat seviyelerine ulaşıyor. Türk firmaları başta Almanya olmak üzere, İngiltere, İtalya, Romanya, Fransa gibi gelişmiş pazarlara ihracat yapıyor. Her yıl ihracat oranı giderek yükseliyor. Ferroli, Türkiye’deki bu potansiyeli yaklaşık 30 yıl önce keş- fetmiş bir İtalyan markası. 1955’ten beri müşterilerine ısıtma ve soğutma çözümleri sunan iklimlendirme sektö- ründe İtalya’nın lider firmalarından biri olan Ferroli Grubu, başta İtalya’daki fabrikaları olmak üzere İspanya, Çin ve Vietnam’da toplam 500 bin met- rekareyi aşan üretim tesislerine sahip. Avrupa ve Asya’da 14 ülkede faaliyet gösteriyor, 100’ü aşkın ülkede ürün- leri satılıyor. İklimlendirme sektöründe İtalyan tasarım gücünü, ileri teknoloji ile birleştiren ürünleriyle dünya dev- leri arasında yer alıyor. 1989 yılından beri de Türkiye pazarında yer alıyor. Türkiye’de yaklaşık 30 yıldır 800 bin- den fazla eve giren bir İtalyan markası. Türkiye’ye özel bir önem veren Ferroli Grubu, stratejik konumumuz sebebiyle Türkiye’de daha etkin olmak ve pazarda üstünlük sağlamak amacıyla yerel bir partner arayışına girdi. Bir piyasada büyümek istiyorsanız derin bir bilgiye sahip olmak çok önemlidir ve güçlü ortaklıklarla ilerleyerek daha hızlı yol alınabilir. Ferroli, Türkiye’nin çok büyük potansiyeller barındıran bir ülke olması, büyüyen ve gelişen inşaat sektörü, genç nüfusu, bölgesel yapısı nedeniyle ve özellikle kombi başta olmak üzere iklimlendirme ürünleri için rekabet avantajı yaratmak amacıyla yerel bir partner ile ilerleme kararı aldı. Ferroli
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=