Doğalgaz Dergisi 216. Sayı (Eylül-Ekim 2019)
Doğalgaz / Eylül - Ekim 2019 39 dogalgaz.com.tr ile 30 Temmuz 2019’da Ferroli Group İhracat Direktörü Marco Ippoliti’nin de katıldığı basın toplantımızda marka lisans anlaşmamızı yaptık. Bu anlaşma; Ferroli’nin katma değeri yüksek ürün portföyü ve marka gücü ile Bestherm İklimlendirme’nin üstün pazar deneyimi ve yerel üretim kapasitesi birleşimiyle büyük bir ortaklık oldu. Bestherm İklimlendirme olarak Ferroli markasının Türkiye’deki üre- tim, satış ve pazarlama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla yöneteceğiz. Sürece, Bursa Organize Sanayi Böl- gesi’nde yer alan üretim tesisimizde 5 milyon Euro’luk yatırım ile başladık. Ancak orta vadede 10 milyon Euro’luk yatırım yapmayı hedefliyoruz, bu yatı- rım sonucunda 350 kişiye doğrudan, binden fazla kişiye ise dolaylı istihdam sağlanacak. İlk etapta Ferroli olarak 100 bin adet akıllı kombi üreteceğiz. 2019 yılında Türkiye’de toplam kombi pazarı yaklaşık 800 bin adet, kombi değişim pazarı ise yaklaşık yüzde 20’nin üzerinde. Bu kapsamda Ferroli markası olarak, Türkiye’deki pazar payını ikiye katlamayı ve yüzde 10’a çıkarmayı amaçlıyoruz. Bu işbirliği ile ortaya nasıl bir sinerji çıkacak ve pazardaki hedefleriniz neler olacak? Bestherm İklimlendirme olarak sek- törün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız işbirliği, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok önem verdiğimiz bir anlaşma. Ferroli ürünlerinin pazar payını arttırmak ve etkili müşteri ve paydaş ilişkileri geliş- tirerek marka değerini yükseltmek ilk hedefimiz. Dediğim gibi, Türkiye’nin durağan bir döneminde 5 milyon Euro’luk bir yatırım ve Ferroli kombile- rinin üretimi ile başladık sürece. 2020 sonrasında Ferroli’nin diğer iklimlen- dirme ürünlerini de Bursa’daki fabrika- mızda üretmeyi hedefliyoruz. Ürünlerimize şofben, oda termos- tatı ve soğutma sistemlerini de ekle- yerek portföyümüzü genişleteceğiz. Bu çerçevede orta vadede yapacağımız yatırım miktarı toplamda 10 milyon Euro’ya ulaşacak. Şuan Ferrroli’nin farklı kapasitelerdeki yoğuşmalı kom- bilerini üretiyoruz. 2021 yılına kadar 100 bin adedin üstünde üretim hedefimiz var. 2022’de bu rakamı 200 bin adede ulaştıracağız. Bunun dışında müşterilerimize, en iyi teknolojiyi, en iyi servisi ve en iyi ürünü en üst seviyede yaşayacakları konforla sunmak için dünya standartla- rında bir üretim tesisi oluşturduk. Geliş- tirmeye de devam edeceğiz. Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi, güçlü ekibi sayesinde, nihai tüketiciyle markanın ileri teknoloji farkı daha iyi anlatıla- cak. Ferroli ürünleri, Türkiye genelinde kalitemizi yansıtacak satış noktalarında tüketiciyle buluşturulacak. Satış sonrası hizmetlerinde Noya Enerji Sistemleri ile yaptığımız işbir- liği ile maksimum seviyede müşteri memnuniyeti sağlanması bizim için çok önemli diğer bir nokta. Ferroli’nin Türkiye’de şu an 100 bayisi, 185 yet- kili servisi var. Biz var olan bu sistemi üstleniyoruz ve bayi sayısını da 200’e çıkarmayı amaçlıyoruz. Ferroli marka- sının Türkiye’de üretim, satış ve pazar- lama faaliyetlerini bütüncül bir yapıyla hayata geçirerek, 5 yıl içerisinde pazar payını ikiye katlayıp yüzde 10’a çıkar- mayı hedefliyoruz. Bu işbirliğinin Bestherm İklimlendirme ve Ferroli tarafına sağlayacağı katkılardan bahseder misiniz? Bestherm İklimlendirme olarak sek- törün global ve öncü markası Ferroli ile yaptığımız işbirliği, Türkiye’nin bu pazarda söz sahibi olması açısından çok değerli. Ferroli’nin Türkiye paza- rındaki hedeflerinden biri, markanın en güvenilir ve en ulaşılabilir marka konumuna ulaşması. Bu kapsamda Ferroli’nin global know-how bilgisiyle, Bestherm İklimlendirme’nin tecrübesi, güvenilirliği, pazarlama ve satış gücü- nün birleşimi rekabet gücümüzü çok daha ileriye taşıyacak. Bu olumluluk ise nihai tüketiciye kalite ve servis memnu- niyeti olarak yansıyacak. Ferroli’nin en güçlü yanlarından biri, kendi kendine Ferroli Group İhracat Direktörü Marco Ippoliti ve Bestherm İklimlendirme Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Besler
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=