Doğalgaz Dergisi 219. Sayı (Mart-Nisan 2020)

Doğalgaz / Mart-Nisan 2020 29 dogalgaz.com.tr yetkili iç tesisat firması bulunmaktadır. İzmir Doğalgaz olarak sertifikalı firma- larımızı her şeyden önce önemli bir paydaş olarak görmekteyiz. Abonelik hizmeti verdiğimiz vatandaşlarımız, sadece bizimle değil yetki verdiğimiz firmalarla da yoğun bir iletişim süre- cine girmektedir. Bu açıdan bakıldığında sertifikalı firmaları, önemli bir paydaş olma özelliğinin yanında müşteri mem- nuniyetinin sağlanmasında vazgeçilmez bir unsurumuz olarak kabul ediyoruz. Bu nedenle şirket olarak firmalarımızla kurduğumuz ilişkide güven ve şeffaflık iki temel unsur olarak ön plana çıkmak- tadır. Bu bakış açısıyla firmalarımızın iş süreçlerini hızlandırmak, geliştirmek bir paydaş olarak hem onların hem de dolaylı yoldan hizmet verdiğimiz dış müşterilerimizin memnuniyetini sağla- mak üzere çok sayıda yeniliği devreye aldık. Öncelikle şirket olarak çok önem verdiğimiz “iletişim kanallarımızı” güç- lendirdik." "Firmalarımızın Genel Müdürlük binamıza gelmeden işlerinin çözümünü sağlamak amacıyla güçlü ve devam- lılığı olan iletişim kanalları oluşturduk. Müşteri memnuniyeti konusunda kri- terlerimize uymayan firmaları bir sistem içerinde takip altına aldık. Uyarılarımıza rağmen iş süreçlerinde gerekli düzelt- meleri yapmayan, özen göstermeyen firmalarımızla ilgili, mevzuatın bize ver- miş olduğu yetki çerçevesinde gerekli işlemleri yaptık”. “Geçen Sene Yeni Bir Uygulamaya İmza Attık…” “Geçtiğimiz sene itibariyle İzmir’de yeni bir uygulamaya imza atarak, ser- tifikalı firma mühendislerinin tesisat kontrol faaliyetlerinde bulunma zorunlu- luğunu getirdik. 2019 yılındaki bu uygu- lamamızla ile birlikte sertifikalı firmalar bünyesinde bulunan mühendis kadrola- rına yaklaşık 85 yeni makine mühendisi daha katılmış oldu. Bu yolla kentimizin dolayısıyla ülkemizin istihdamına önemli bir katkı sağlamış olduk”. “140 Sertifikalı Firmayı Ofislerinde Ziyaret Ettik” “Öte yandan sertifikalı firmaları- mızın sorunlarını yerinde dinlemek, özellikle sahada yaşanan, yaşanabile- cek olumsuzlukları ortadan kaldırmak üzere geçtiğimiz yıl oluşturduğumuz bir ekiple yaklaşık 140 sertifikalı firmayı ofislerinde ziyaret ettik. Lisans alanı- mızda yetkisiz olarak faaliyet gösteren firmalarla mücadeleye katkı sunmak, sertifikalı firmalarımızın daha kurumsal bir yapıda temsil edilmesini sağlamak üzere özel bir logo çalışması yaparak uygulamaya geçirdik. Tüm bu süreçler sonucunda sahada yaşanan sıkıntılarda azalma, tesisat kontrol ekiplerimiz ve firma çalışanları arasında daha iyi bir iletişim ve geçmiş yıllara oranla firma- ların memnuniyetinde önemli bir artış olduğunu gözlemledik”. “Sektörün Sorunları…” “İşin daha kaliteli yapılması ve müş- teri memnuniyetinin daha yüksek sevi- yelere çıkarılması için sertifikasız firma ve bunlara proje çizen sertifikalı firma- lar ile daha etkin mücadele yöntemleri geliştirilmelidir. Bu konuyla ilgili Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu nezdinde ilave yasal düzenlemelerin yapılması gerekmektedir”. “Şirket olarak tesisat dönüşüm işlemlerinin sertifikalı firmalarca yapıl- ması için kurumsal internet sitemizde gerekli bilgilendirmeler yapılmakta ve abone merkezlerimize gelen müşterile- rimiz yazılı ve sözlü olarak da bilgilen- dirilmektedir. Sektörün bir diğer önemli problemi bacalardır. Bacaların uygun projelendirilmesi ve imalat aşamasında kontrollerinin yapılması büyük önem arz etmektedir. Çünkü zehirli olan kar- bonmonoksit (CO) gazının en doğru ve kolay şekilde atmosfere atılması gerek- mektedir. İzmir Doğalgaz olarak 2019 yılında uygulamaya başladığımız yeni yöntemle baca imalat, montaj ve kontrol firmalarına yetki vererek bu işin daha sağlıklı bir şekilde yapılması sağlandı. Ayrıca, yetkili baca firmaları kurumsal internet sitemizde yayınlayarak ulaşa- bilir hale getirildi”. “Sektör paydaşları olarak gaz dağı- tım şirketlerinin iç tesisat yetkililerinin katıldığı iç tesisat komisyon toplantıları düzenli olarak yapılmaktadır. Bu top- lantılarda sektörde yaşanan sıkıntılarla birlikte mevzuatta yer almayan konu- larla ilgili karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri kural koyuculara iletilmektedir. Bir örnek vermek gerekirse, yeni yapılan binaların gaz tesisatlarının sertifikalı fir- malarca yapılabilmesi için ilgili bakanlık ve belediyelerce gerekli düzenlemeler oluşturulmalı ve bu düzenlemeler Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) mevzuatlarında yer almalıdır. Sektörü- müzün iyileştirmeye açık alanı olan baca sistemlerinin daha sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için sektörün tüm paydaş- larının ortak kullanacağı UBKS (Ulusal Baca Kontrol Sistemi) çalışması devam etmektedir. Bu çalışma bittiğinde baca- lar ile ilgili yaşanan birçok sıkıntının orta- dan kalkacağı beklentisi içerisindeyiz”. “Çalışanlarımızın Sağlığını Önemsiyoruz” “Korona Virüs salgınına karşı şirke- timiz çalışanlarımızın sağlığını korumak üzere en başından itibaren kararlı adım- lar atarak bir dizi tedbirleri uygulamaya aldı. Öncelikle kriz koordinasyon ekibi ve acil eylem planı oluşturuldu. Çalı- şanlarımızın kişisel sağlıklarının yanı sıra aile ve müşterilerimizin sağlıklarını korumak üzere iş sağlığı ve güveliği eki- bimiz ve kurum doktorumuzun koor- dinasyonunda hastalıkla ilgili etkili bir şekilde bilinçlendirme çalışması yapıldı. Hızlı bir şekilde koruyucu maske, eldi- ven ve dezenfektan malzemeleri teda- rik edilerek dağıtımı sağlandı. Genel Müdürlük ve dış ofislerimizin temizlik periyotları çoğaltıldı. Personelleri- mizin, iş akışı bozulmayacak şekilde, dönüşümlü çalışması sağlandı. Kurum içi ve dışı toplantılarımız dijital ortama taşındı”. n

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=