Doğalgaz Dergisi 221. Sayı (Temmuz-Ağustos 2020)

Doğalgaz / Temmuz-Ağustos 2020 13 dogalgaz.com.tr başlayan sokağa çıkma kısıtlamaları, artan vaka ve ölüm sayıları, kurumsal şirketlerin hızla evden çalışma mode- line geçmeleri, tüketicilerimizin satın alma kararlarındaki önceliklerinin değişmesi ve/veya satın alma karar- larının ertelenmesi diğer sektörlerde olduğu gibi iklimlendirme sektöründe de daralmalara sebebiyet verdi. İMSAD’ın açıkladığı Mayıs ayı rapo- runa göre salgının Mart ayında ken- dini göstermeye başlayan etkisi Nisan ayında daha da yoğun hissedildi. 2020’ye güçlü bir giriş yapan sektörü- müzde inşaat malzemeleri sanayisinin üretimi 3 ay üst üste; yılın ilk iki ayında üretim ise yüzde 9,3 arttı. Mart ayında ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 artış yaşandı. Nisan ayı ise sipariş iptallerinin ve durgunluğun art- tığı bir dönem oldu. İSKİD verilerine baktığımızdaysa derneğin üyeleri ara- sında gerçekleştirdiği anketten çıkan verilere göre sektörün %18,9’u normal üretimine devam edebilirken, diğer firmalar %25 ila %75 aralığında kapa- sitelerini daraltmak durumunda kaldı. Bu Dönemde Tek Hedefimiz Müşterilerimizin Isınma ve Sıcak Su Tedarikini Aksatmamak Oldu Türkiye ekonomisinin ilk çeyreğinde yaşanan yüzde 4,5 oranındaki büyüme- nin bizim sektörümüze de olumlu yan- sımaları oldu. 2020’nin ilk 6 ayında ilk çeyrekteki büyümenin getirdiği olumlu yöndeki ivme ile ısıtmada geçen yıla yakın rakamlara ulaşıldı. Vaillant olarak oldukça başarılı bir ilk çeyrek ve çok zorlu bir ikinci çeyreği geride bıraktık. Bu noktalarda tek hedefimiz, müşte- rilerimizin temel ihtiyacı olan ısınma ve sıcak su tedarikini sekteye uğrat- mamak oldu. Türkiye’de bu dönemde görev ve sorumluluklarımızın bilin- ciyle hareket ediyor, müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştırıyoruz. Bu yolda attığımız adımlarla yılın ilk beş ayında salgına rağmen hedeflerimize paralel sonuçlar elde ettik. Ekonomideki nor- male dönüş sinyalleri ile birlikte 2020 için yılın başında koyduğumuz bütçe hedeflerimizi tutturacağımızı öngörü- yor geçen yıla oranla yüzde 30’a yakın bir büyüme hedefliyoruz. Vaillant olarak Covid-19 pandemisi- nin planlarımızı ötelemesine izin verme- dik. 140 yılı aşkın tecrübemiz ile ısıtma ve soğutma sektöründe yenilikler yap- maya ve bu yenilikleri de tüm dünya ile aynı anda Türkiye’de tüketicilerimizle buluşturmaya devam ediyoruz. Bunu gerek ürün gerekse hizmet anlamında gerçekleştiriyoruz. Yenilenebilir ürünle- rin gelecekte tüketiciler için yeni trend- ler yaratacağı bilinci ile Ar-Ge’ye büyük önem veriyor ve yatırımlar yapıyoruz. Geçtiğimiz yıllarda Almanya’daki Ar-Ge merkezine yapılan 50 milyon Euro’luk yatırımla yenilenebilir enerji kaynaklı ürünleri sektöre kazandırmaya devam ediyoruz. İklimlendirme Ürünlerinin Önemi Arttı Evlerde daha fazla zaman geçirdiği- miz bu dönemde iklimlendirme ürünle- rinin önemi daha da arttı. Vaillant Tür- kiye olarak bu süreçte sorumluluğumu- zun ve ürettiğimiz ürünlerin öneminin daha da arttığı bilinciyle hareket ediyo- ruz. Müşterilerimizin temel ihtiyacı olan ısınma ve sıcak su tedarikini sekteye uğratmayacak şekilde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Müşterilerimiz şu an çok gerekli olan hijyen şartlarını bizim ürünlerimizle sağlıyor ve hizmetleri- mize her zamanki gibi anında erişebil- menin iç rahatlığını yaşıyorlar. Müşteri memnuniyetini ön planda tutuyor, satış sonrasında da müşterilerimize kaliteli bir hizmet ve yüksek bir konfor yaşat- maya devam ediyoruz. 2020 yılının ilk yarısına ilişkin çalışmalarımıza planla- dığımız gibi devam ediyoruz. Yılın ilk yarısında, iddiamızı artırdığımız kazan ürün grubunda, yeni ürün lansmanları- mızı gerçekleştirdik. Vaillant olarak en önemli zenginliğimiz kombiden VRF sistemlerine, ısı pompasından solar sistemlere dek uzanan çok geniş sis- tem çözümleri sunmamız. Öte yandan başka ürün gruplarında da çalışmaları- mız son sürat devam ediyor. Çok yakın zamanda hem toprak hem su hem de hava bazlı çalışabilen benzersiz bir ürün olan Flexotherm ısı pompamızı lanse edeceğiz. Yeni oda termostatlarımız da yine tüketiciler ile buluşacak. Covid-19 pandemisi süreciyle bir- likte tüketici ihtiyaç, talep ve beklen- tilerinde köklü değişimler gözleniyor. Özellikle bu dönemde tüketicinin ihtiyacını doğru belirleyip buna göre adımlar atmak kritik önem taşıyor. Başta cihazlarımızda olmak üzere tüm hizmetlerimizde müşterilerimizin evle- rinde konfor yaratmaya odaklanıyor, bu alana yatırımı artırıyoruz. Kesintisiz hizmetin ön plana çıktığı bu süreçte cihazların performansının yanı sıra satış sonrası hizmetlerde yenilikler yaptık. Pandemi sürecinin başında hızlı bir şekilde hayata geçirdiğimiz özel uygulamalarımız doğrultusunda Satış Sonrası Hizmetler tarafında yetkili ser- vis çalışanlarımızı Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı 14 kural çerçevesinde bilgi- lendirdik. Acil olmayan bakım rande- vularını durdurduk. Devreye alma ve arıza gibi öncelikli işlerde müşterile- rimize destek vermeye devam ettik. Hijyen önlemlerini en üst seviyeye çıkardık. Bu alanlarda hizmet veren Vaillant servis çalışanlarımız bu süreçte maske, gözlük, eldiven ve özel tulum- ları ile müşterilerimize destek olmaya başladı. Çağrı merkezi çalışanlarımız da alınan önlemler kapsamında evden çalışma düzenine geçti. Müşteri temsil- cilerimizin evlerine ekipmanları kuruldu ve internet altyapısı sağlandı. Tüm bu önlemlerle her bir kanallardan 7/24 kesintisiz çağrı merkezi hizmeti ver-

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=