Doğalgaz Dergisi 223. Sayı (Kasım-Aralık 2020)
HABERLER dogalgaz.com.tr 26 Doğalgaz / Kasım-Aralık 2020 Tüketicilerin Yüzde 85’i Satış Noktasından Kombi Satın Almayı Tercih Ediyor D emirDöküm, Türkiye genelinde kombi kullanım alışkanlıkları ve satın alma yolculuğuna ilişkin gerçekleştirdiği pazar araştırmasının bulgularını paylaştı. Tüketiciler kom- bilerini; bozulduğu, yeni eve taşındığı veya yüksek gelen doğal gaz fatura- larına çözüm bulmak için değiştiriyor. Yeni kombi satın alma süreci 2 hafta ile 1 ay arasında değişirken, internette baş- layan kombi araştırma süreci yüzde 85 oranında satış noktasında sona eriyor. Tüketiciler, kombi satın alma kara- rının alınmasında en etkili üç faktörü eski cihazın bozulması, yeni eve taşınma ve yüksek gelen doğal gaz faturalarına çözüm bulma ihtiyacı olarak sıralarken; ürün seçiminde cihazın esnek kullanım seçeneklerine sahip olması, güvenlik, enerji verimliliği ve satış sonrasındaki memnuniyet oranları etkili oluyor. Araştırma sonuçlarına göre kombi satın alma sürecinde tüketici kararını etkileyen büyük etkenlerden biri de üretici ve satış noktalarına duyulan güven ile hizmetin hızlı ve en iyi şekilde verilebilmesi. Satın almanın yüzde 85 oranında hala satış noktasında yapılmak istenmesi, ısıtma sektörünü diğer sek- törlerden ayıran temel unsur olarak öne çıkıyor. Bunun nedeni olarak ise tüke- ticinin kişisel temasla firma arasındaki güven bağını maksimize etmek istemesi gösteriliyor. Ücretsiz Kurulum Hizmeti Sunan Markalar Öne Çıkıyor Ücretsiz kurulum hizmeti, tüketici için markayı öne çıkaran bir faktör ola- rak belirtilirken yıl boyunca, özellikle de kombi sezonu sırasında yapılan kam- panyaların satın alma kararındaki etkisi- nin yüksek olduğu belirtiliyor. Tüketiciye bağlı olarak değişmekle birlikte, kombi çocuklu ailelerde ise oda termostatı kul- lanımında eğitim görülüyor. “DemirDöküm’ü Farklı Kılan Özellik Tüketiciyle Kurduğu Duygusal Bağ” Isıtma sektörünün tüketiciler açısın- dan değerlendirildiğinde düşük ilgi kate- gorisine girdiğini ve bu nedenle satın alma ihtiyacı ortaya çıktığı en çok hatır- ladığı ve bildiği markalara yöneldiğini belirten DemirDöküm Pazarlama Direk- törü Bilge Kıran, “Marka bilinirliği, satın alma yolculuğunda tüketicinin marka setine girmek için kritik öneme sahip. Düzenli olarak tüketicinin karşısına çık- mak, ürün teknik özelliklerinin yanı sıra markanın hayatlarına sunacakları kat- kıları akılda kalıcı şekilde aktarmak çok önemli. Bu nedenle DemirDöküm olarak son 3 yıldır köklerimize uygun ancak alışılmışın dışında bir strateji izliyoruz. DemirDöküm’ü diğer markalardan farklı kılan en önemli marka özelliği, tüketici ile yıllardır süre gelen duygusal bağı” dedi. n araştırma, inceleme, karar verme ve satın alma süreci 2 hafta ile 1 ay ara- sında sürüyor. Kadınlar Tavsiye, Erkekler Teknik Özellik Odaklı Satın Alma Yapıyor Kombi satın alan tüketici tiplerinin incelendiği araştırmada dört tip tüketici öne çıkıyor. Sosyal çevresinin tavsiyele- rine dikkat edenler, teknik özellik odaklı satın alma gerçekleştirenler, bütçe odaklı hareket edenler, ileride yaşanması olası sorunları en aza indirebilmek adına bilinirliği ve güvenilirliği yüksek mar- kaların ürünlerini tercih edenler. Araş- tırma sonuçları, Türkiye’de tüketicilerin önemli bir bölümünün ileride yaşanması olası sorunları en aza indirebilmek adına bilinir ve güvenilir markaların ürünlerini satın almaya eğilimli olduğunu ortaya koyuyor. Bilinirliği yüksek markalara yönelen tüketicilerin büyük bir bölü- münü erkekler oluştururken, sosyal çev- resinin tavsiyeleri doğrultusunda satın alma yapan tüketicilerin ağırlıklı olarak kadınlar olduğu gözleniyor. Küçük Çocuklu Aileler Oda Termostatı Kullanıyor Kombi kullanımında öne çıkan tüke- tici alışkanlıklarının detaylarının payla- şıldığı araştırmada, bu alışkanlıkları şekillendiren başlıca unsurun tüketicinin ihtiyaçları olduğu belirtiliyor. Kombiyi normalde kapalı tutup eve geldiğinde açan kullanıcıların çoğunlukla bekar, tek yaşayan bireyler veya çocuk sahibi olmayan, çalışan çiftler olduğu ortaya çıkarken duruma göre kapatan kullanı- cıların ise tasarruf odaklı hareket eden kadın kullanıcılar olduğu belirtiliyor. Ev hanımları ve çocuklu ailelerde kombi hep açık tutuluyor ancak hava duru- muna göre sıcaklık ayarı yapılıyor. Küçük DemirDöküm Pazarlama Direktörü Bilge Kıran
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=