Doğalgaz Dergisi 225. Sayı (Mart-Nisan 2021)
8 Doğalgaz / Mart-Nisan 2021 dogalgaz.com.tr hedefliyoruz. Bu robotun üzerinde bir- çok sensör ve kamera var. Robotu çelik boru hattının içine gaz akışını kesme- den koyacağız ve robot çelik boruyu sürekli dolaşacak. Dolayısıyla çelik borunun sürekli röntgenini çekecek. Normal zamanda ya da olası depremde eğer bir yerde korozyon, etkilenme, bozulma varsa bize bildirecek. Biz de hangi noktada borumuzda sıkıntı olacağını bileceğiz ve anında müdahale edeceğiz. Özetle bu bir erken teşhis çalışmasıdır. Ar-Ge Merkezi Açıyoruz Türkiye'de doğal gaz dağıtım şir- ketlerinin hiçbirinde Ar-Ge Merkezi bulunmuyor. Sektörde ilk kez doğal gaz dağıtım şirketi bünyesinde kuracağımız Ar-Ge merkezimizi bu yıl içinde açmayı planlıyoruz. İGDAŞ Ar-Ge Merkezi saye- sinde doğal gaz sektörünü üniversi- telerle bir araya getirerek, bu alanda üniversitelerimizle iş birliği yapacağız. Üniversitelerin yüksek lisans ve dok- tora öğrencilerinin doğal gaz sektö- rüne, güvenli ve sürdürülebilir doğal gaz arzına, enerji tasarrufu ve verimlili- ğine yönelik çalışmalarını destekleyerek birlikte çalışacağız. İnsana Dokunan Projeleri Hayata Geçiriyoruz İGDAŞ, İstanbullular'ın temiz ener- jiye ulaşması ve güvenli yaşaması için sunduğu hizmetlerinin yanında insana dokunan projeleriyle de öne çıkıyor. Göreve geldikten sonra hizmet binalarımızda şehit yakınlarına ve gazi- lere, engellilere, yaşlılara ve hamilelere hizmet önceliği sağladık. İnsana dokun- maktan kastımız bu, sahada olursanız görüyorsunuz. Diğer taraftan İstanbul Kalkınma Ajansı'yla (İSTKA) bir proje başlattık. Korona salgını başladığında şunu söy- ledik; İGDAŞ web sitesi (https://www. igdas.istanbul) ve mobil uygulaması, E-devlet veya ALO 153'ü aradığınızda aboneliğe dair birçok hizmeti alabiliyor- sunuz ama hizmetin belli noktalarında binaya gelmeniz gerekebiliyor. Dedik ki bütün işlemleri uzaktan yapılabilir hale getirelim ki pandemi döneminde hem çalışanımızı hem de aboneleri- mizi koruyalım. Dolayısıyla ikisini bir araya getirmeden çalışacak bir sistem kurduk. Hizmet binalarımızda günlük 5 bin işlem yapılıyor, bu da yıllık 1 mil- yonu aşkın adet işlem demek. Dolayı- sıyla bugün tüm bu işlemlerin uzaktan yapılabileceği bir İGDAŞ var. Bu uygu- lamayla abonelik sözleşmesi yapabilir, sözleşmenizi feshedebilir, randevu ala- bilir, faturanızı oluşturabilir, itirazlarınızı ve daha birçok işlemi yapabilirsiniz. Pandemi Döneminde Faturaları Taksitlendirdik Pandemi döneminde insanlar işini, gücünü kaybetti ve doğal gaz fatura- larını ödeme konusunda problemler yaşadı. Tüketime bağlı olarak abone- lerimizin faturaları kış döneminde yük- seliyor. Bunu öngörerek Kasım ayında bir taksit kampanyası başlattık. Abo- nelerimize güncel faturalarını anlaşmalı bankaların kredi kartlarına vade farksız 4 taksite kadar ödeme imkânı sağladık. Bu kampanyamız Mayıs ayının sonuna kadar devam edecek. Ayrıca vadesi geçmiş faturalar için ödeme kolaylığı sağlayan bir kampanya daha başlattık. Bu kampanyamızda gecikmiş faturalara anlaşmalı bankaların kredi kartlarıyla vade farksız 10 taksit, nakit ödemelerde ise 4 taksit imkânı sunduk. 20 Yıldır Doğal Gazın Olmadığı Sokaklara Girdik İstanbul’un bazı sokaklarına imar uygulamaları nedeniyle onlarca yıldır doğal gaz götürülememişti. Biz bu sorunu çözmek için mahalle sakinle- riyle, muhtarlarla, belediye yetkilileriyle bir araya geldik ve bu sokaklardan bir- çoğuna doğal gazı ulaştırdık. 20 yıldır doğal gazın olmadığı sokaklara girdik. Hizmet eşitliğini sağlamak için bütün yurttaşlarımızın evine doğal gaz götür- meyi hedefliyoruz. Örneğin Habibler'de sohbet etti- ğimiz bir amca “doğal gaz güneş gibi” demişti, yaptığınız işin önemini insana dokununca anlıyorsunuz. Yeni doğal gaza kavuşmuş bir abonemizin “Bu benim hayalimdi” demesi bizim daha çok insana dokunan projeleri geliştir- memiz gerektiğini gösteriyor. n KONUK YAZAR
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=