Doğalgaz Dergisi 227. Sayı (Temmuz-Ağustos 2021)
Doğalgaz / Temmuz-Ağustos 2021 31 dogalgaz.com.tr gerçekleştirdik. Podcast yayınlarımız Vaillant Türkiye’nin Spotify, Apple Pod- cast ve Google Podcast kanalları üze- rinden dinleyicilerimize ulaşıyor. DemirDöküm tarafında ise pandemi sürecinde de 'Her koşulda DemirDöküm yanında' söylemiyle hareket ederek; yine ilk günden itibaren üst düzey önlemlerle çalışanlarımızın, yetkili satı- cımızın, servisimizin, müşterilerimizin yanında olduk. Müşterilerimizin ürün- lerimize daha kolay ulaşabilmeleri ve daha iyi hizmet alabilmeleri için hızlı bir dijital dönüşüm çalışmasını hayata geçirdik, yeni bir müşteri deneyimi ağı ördük. Kullanıcılarımız, pandemi döneminde de 7 gün 24 saat boyunca DemirDökümMüşteri İletişimMerkezi'n- den ve WhatsApp Destek Hattı’ndan bize kesintisiz bir şekilde ulaştı. Pay- daşlarımıza yönelik hayata geçirdiğimiz DemirDöküm Akademi Programımız kapsamındaki tüm eğitimlerimizi hızlıca online sınıflara taşıyarak iş ortakları- mızın yine en doğru ve en iyi hizmeti sunabilmelerini sağladık. Geçtiğimiz yıl çağrı merkezimiz üzerinden 3 milyon müşterimiz ile görüştük, 1,1 milyon müş- terimizin evine gittik, 3 milyon 600 bin km yol yaptık, binlerce keşif ve teknik hizmet talebini dijital ortamda çözdük. Bakım, keşif, yeni kombi montajı gibi konularda herhangi bir mağduriyet yaşatmadık. İş ortaklarımızın finansal konularda yanlarında olmak, tüketici- lerimizin ürünlerimize daha kolay eri- şebilmelerini sağlamak için farklı prog- ram ve kampanyaları hayata geçirdik. Bu süreç içerisinde müşterilerimizin yanında olmak ve yaşattığımız dene- yimle akıllarda kalmak bizim için çok kıymetliydi. Buradan aldığımız güçle de pandemiye rağmen yatırımlarımıza devam ettik. İş ortaklarımız ile dijital ortamda buluştuk. Müşterilerimizin karşısına yenilikçi çözümlerimizle çık- tık. Sektörün en iddialı ürünlerini satışa sunmaya devam ettik. İklimlendirme sektörü tam bir değişim içinde, önümüzdeki vadede değişimin nasıl şekillenmesini bekliyorsunuz? Bugünlerde en önemli gündemimiz Covid-19 pandemisi gibi görünse de uzun vadede dünyanın asıl gündeminin küresel ısınma olacağını düşünüyoruz. Yıllarca dünya olarak bu konuyu göz ardı ettik ancak özellikle son dönemde küresel ısınma ile gelen sıkıntıların kendini fazlasıyla hissettirmeye baş- ladığını ve bu konuda mutlaka çözüm üretilmesi konusunda ortak bir görüş oluştuğunu görüyoruz. Bu sorunun önüne geçebilmek amacıyla düzenlenen çalışmalar kapsa- mında yapılan Paris Anlaşması’na göre, 2030 yılına kadar karbon emisyonunun yüzde 55 oranında azaltılması hedef- leniyor. 2019 yılı sonunda yayınlanan Yeşil Mutabakat ile altı çizilen husus ise özellikle Avrupa ülkelerinde 2050 yılında artık karbon nötr bir duruma geçilmesi. Bu hedefler bütün sektörleri olduğu gibi bizim sektörümüzü de yakından ilgilendiriyor. Bu konunun merkeze alınmasıyla Avrupa Birliği ülkelerinde yaşanan değişimi takiben, ülkemiz iklimlendirme sektöründe 2018 yılında standart ısıtma cihazları yerine yoğuş- malı cihazlara geçiş yaptık. Bu hedefler çerçevesinde, önü- müzdeki dönemde ısıtma sektöründe iki temel trendin ön plana çıkacağını görüyoruz. Birincisi ısı pompası gibi çok daha yüksek verim ile ısıtma – soğutma fonksiyonlarını sağlayabilecek ürünler; ikincisi ise birinci etapta doğal gaz-hid- rojen karışımı ile çalışabilecek ve ikinci etapta yüzde 100 hidrojen ile çalışa- cak cihazlar. Isıtma sektörü geleneksel ürünlerin yanı sıra, gelecek için bu iki alana odaklanmış durumda. Isı pompası neredeyse 40 yıldır konuşulan konulardan ancak son yıllarda daha talep edilir hale geldi, bunun nedeni nedir? Isı pompası verimlilik ve çevrecilik açısından çok büyük avantajlar sağlıyor. Isı pompaları hem ısıtma hem soğutma ihtiyacını tek cihazla karşılayabiliyor. Bu sektörümüz açısından çok önemli bir gelişme. Adetler arttıkça ürünler bütçesel anlamda da daha ulaşılabilir hale geliyor. Bu dinamikler sonucunda Avrupa ülkelerinde ısı pompalarına olan talebin son 5 yılda 4 kat arttığını görü- yoruz. Belki çok kısa vadede olmasa da önümüzdeki dönemde benzer talep artışının ülkemizde de oluşacağını düşünüyoruz. Isı pompası da dahil olmak üzere en son hangi yenilikçi ürünleri piyasaya sundunuz? Hem Vaillant hem de DemirDöküm olarak her yıl ürün lansmanları adına ciddi hedefler koyuyor ve bu hedef- leri şartlardan bağımsız şekilde hayata geçirmeyi önceliklendiriyoruz. Bu anlamda 2020 yılına dönmek gerekirse, geçtiğimiz yıl yeni ürünler konusunda önemli planlar yaptığımız bir zaman dilimiydi. Covid-19 pandemisinin bu planları ertelemesine izin vermedik. Vaillant markamızda 2020’de yılın ilk yarısında yeni ecoFIT Plus 100-150
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=