Doğalgaz Dergisi 230. Sayı (Ocak-Şubat 2022)
34 DOĞALGAZ • Ocak-Şubat / 2022 GÜNCEL 2021 yılında piyasaya sunduğu çevreci ve yenilikçi ürünlerle sektörde adından söz ettiren Baymak, bu dönemde yüzde 23 büyürken, cirosu da 1,3 milyar TL’ye ulaştı. Geleceğin teknolojisi olarak öne çıkan ısı pompasında yüzde 13 adetsel büyümeyle sektörün ana markalarından olmayı sürdüren Baymak, tüketicilerine büyük verimlilik sağlayan bu ürünün kullanımını ülke çapında yaygınlaştırdı. Baymak 2021’de İhracatta Dolar Bazında Yüzde 38 Büyüdü I sı pompalarının konutların yanında artık birçok alanda kullanılmaya başlandığını ifade eden Baymak CEO’su Ender Çolak, “Pandemi ve küresel ısınma gibi önemli faktörler iklimlendirmede mevsimselliği orta- dan kaldırdı. Değişen yaşam biçimi ve alışkanlıklar dört mevsim kullanılan ısı pompalarına olan ilgiyi artırıyor. Biz de bu alandaki öncü rolümüzü sür- dürüyoruz. 2021 yılında Türkiye’nin farklı bölgelerinde bayi ve yetkili ser- vislerimize ısı pompası konusunda teorik ve pratik toplam 170 saatin üzerinde eğitimler verdik, sadece ısı pompası konusunda hizmet veren uzman yetkili servisler oluşturduk ve tüketicilerimize sunduğumuz desteği güçlendirdik” şeklinde konuştu. 2021 yılının Baymak’ın Türkiye genelinde bayi ve yetkili servis yapı- lanmalarını da güçlendirdiği bir yıl olduğunun altını çizen Çolak, “Tür- kiye genelinde 303 yetkili servisimiz ve 600’ün üzerinde bayimiz ile tüke- ticilerimize ulaşmaya devam ediyoruz. Sektörün en yaygın servis ağına sahip şirketi olarak her noktada ve her hava koşulunda müşterilerimizin sürekli olarak yanlarındayız. Yaz döne- minde klimadaki yüksek mevsimsel artışa karşın montaj sürecinde maksi- mum performans göstererek yine tüm müşterilerimizin montaj taleplerini en kısa sürede yanıtlamayı başardık. Pan- demi dönemine rağmen bayi ağımıza yenilerini eklemeyi başardık. Tüm iş ortaklarımız ile kurduğumuz ilişkinin temelinde güven yatıyor. İş ortakla- rımız için oluşturduğumuz Baymak- life sadakat programımızda kullanıcı sayımızı 2021 yılında iki katına çıkar- makla kalmadık, sektörde BES sis- temini sadakat programına entegre eden ilk firma olduk. Bu sayede iş ortaklarımızın geleceğine yatırım yap- maktan çok memnunuz” dedi. “SADECE KENDIMIZI DEĞIL, MÜŞTERILERIMIZI DE DÖNÜŞTÜRÜYORUZ” Baymak’ın 2021 yılında Türkiye iklimlendirme sektörünün ilk Dijital Dönüşüm Ofisi’ni kurduğunu belir- ten Çolak, “Biz dijitalleşme süreci- mizi müşteri deneyimi, operasyonel süreçler ve iş modellerinin dönüşümü üzerine kurguladık. Baymak olarak “Yüzde 100 müşteri memnuniyeti” hedefimiz doğrultusunda Müşteri Deneyimini İyileştirme Dijital Yol Haritamızı hayata geçirmeye devam ediyoruz. Merkezinde yapay zekâ olan projede tüketicilerimizin dav- ranışlarını analiz edip bu analizler doğrultusunda ürün, servis ve teknik hizmetlerimizi “terzi” yaklaşımıyla sunuyoruz. Sadece kendimizi değil, müşterilerimizi de dönüştürüyoruz. Geçen yıl “Uzaktan Erişim ve Destek Uygulamasını” hayata geçirdik. Bu sayede tüketicilerimiz, yüz yüze temas olmadan ürünlerimizle ilgili sorun- larını uzaktan erişim ile çözebiliyor. Yapay zekânın bütünleştiği sistemlerle müşteri deneyimini iyileştirmek için yürüttüğümüz “Yapay Zekâ Des- tekli Müşteri Deneyimi Projesi” ile bir ilke imza attık. Hayata geçirdi- ğimiz robotik otomasyon sistemleri ile fabrikamızdaki süreçlerin etkinli- ğini arttırarak hata risklerini ortadan kaldırdık. Tüm bu çalışmalarımızın karşılığında Şikayetvar tarafından bu yıl 6. kez düzenlenen ve en iyi müş- teri memnuniyeti sağlayan markaların belirlendiği A.C.E. Awards “Müşteri Memnuniyeti Başarı Ödülleri”nde, “Isı Sistemleri” kategorisinde “Gold” ödülüne layık görüldük” dedi. 2022 YILINDA BÜYÜME HEDEFI YÜZDE 50’NIN ÜZERINDE Sadece iklimlendirme sektörü- nün değil genel itibarıyla iş dünya- Baymak CEO’su Ender Çolak
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=