Doğalgaz Dergisi 231. Sayı (Mart-Nisan 2022)

46 DOĞALGAZ • Mart-Nisan / 2022 dirilir, zira okullarda ve ofis binalarında mahal soğutması için kullanılan enerjide herhangi bir artış kendisini geri ödeyecektir. SONUÇLAR • Bireylerin ısıl rahatsızlıklar olmaması bilişsel perfor- mansın en iyi durumda olmasını sağlamayacaktır. • Bireysel ısıl konforun termal olarak nötr olan nokta- nın yukarısında elde edildiği fizyolojik değişikliklerin grubun ortalama bilişsel performansını düşürme etkisi vardır. • Okullarda ve ofis binalarında mahal ısıtması ve soğut- masının iyileştirilmesinin tam ekonomik faydaları ancak termostatların ısıl konforun sağlanabileceği sıcaklık aralığının alt sınırına yakın ayarlanmasıyla elde edilecektir. • Bu grubun ortalama bilişsel performansını optimize ederken ısıtma için kullanılacak enerjide herhangi bir “Jevons geri tepmesinin” olmamasını da sağlayacaktır. • Soğutmada kullanılan enerjideki herhangi bir Jevons geri tepmesi grubun ortalama bilişsel performansını artıracağından “uygun maliyetli” olacaktır. Teşekkür Bu makalenin hazırlanması RealDania ve Bjarne Saxhofs Vakfı tarafından desteklenmiştir. Brockway, P.E., Sorrel, S., Semiuniuk, G., Heun, M.K. and Court (2021) Energy efficiency and conomy-wide rebound effects: A review of the evidence. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 141, May 2021, 110781. de Dear, R., Arens, E.A., Candido, C., Brager, G., Zhang, H., Toftum, J., Zhu, Y., Kurvers, S., Leyten, J., Sekhar, C. and Cheong, D.K.W. (2014) Indoor temperatures for optimum thermal comfort and human performance – Reply to the letter by Wyon and Wargocki. Indoor Air, 24, 554–555. Fan, X., Liu, W. and Wargocki, P. (2019) Physiological and psychological reactions of sub-tropically acclimatized subjects exposed to different indoor temperatures at a relative humidity of 70%. Indoor Air, 29, 215-230. Goodman, J., Hurwitz, M., Park, J. and Smith J. (2018) Heat and Learning. Working Paper 24639 (http://www.nber . org/papers/ w24639) National Bureau of Economic Research, Cambridge, MA, USA. Gram-Hanssen K. and Hansen, A.R. (2016) The difference between measured and calculated energy use for heating indwellings (In Danish). Report SBI 2016:09, Aalborg University, Denmark: Danish Building Research Institute (SBI). Jiang, J., Wang, D., Liu, Y., Xu, Y. and Liu, J. (2018) A study on pupils’ learning performance and thermal comfort of primary schools in China. Building and Environment, 134, 102-113. Lan, L., Tang, J., Wargocki, P., Wyon, D.P., and Lian, Z. (2021) Cognitive performance was reduced by higher air temperature even when thermal comfort was maintained over the 24-28°C range. Indoor Air (DOI: 10.1111/ina.12916). Lan, L., Xia, L., Hejjo, R., Wyon, D.P. and Wargocki, P. (2020) Perceived air quality and cognitive performance decrease at moderately raised indoor temperatures even when clothed for comfort. Indoor Air, 30, 841-859 (DOI: 10.1111/ina.12685). Freire-Gonzalez, J. and Puig-Ventosa, I. (2015) Energy efficiency policies and the Jevons Paradox. International Journal of Energy Economics and Policy, 5(1), 69-79. Vorre, M.H., Noyé, P., Maagaard, S.E., Johannsen, K.B., Østergaard, T., Sørensen, M.K. and Andersen, M.D.A. (2021) Branchevejledning for indeklima i skoler (Indoor environmental guidelines for Danish schools, in Danish), 103p. Teknologisk Institut (Danish Technological Institute), Taastrup, Denmark. Wargocki, P., Porras-Salazar, J.A. and Contreras-Espinoza, S. (2019) The relationship between classroom temperature and children’s performance in school. Building and Environment, 157, 197–204. Wargocki, P., Seppänen, O., Andersson, J., Clements-Croome, D., Fitzner, K. and Hanssen, S.O. (2006) Indoor climate and productivity in offices. REHVA guidebook, 6p. Woods, J.E. (1989) Cost avoidance and productivity in owning and operating buildings. Occupational Medicine (Philadelphia, Pa.), 4(4), 753-770. World Health Organization (2018) WHO housing and health guidelines. Wyon, D. P., P. O., Olesen, B. W., and Pederson, C. J. K. (1975). The mental performance of subjects clothed for comfort at two different air temperatures. Ergonomics, 18(4), 359-374. Wyon, D.P. and Wargocki, P. (2014) The Adaptive Thermal Comfort model may not always predict thermal effects on performance. Indoor Air. 24, 552–553 (Letter to the Editor). Yamamoto, M., Nishihara, N., Kawaguchi, G., Harigaya, J. and Tanabe, S-I (2010) Comparison of the transition of thermal environment in office between Japan and the US, Paper to the CLIMA 2010 conference (10th REHVA conference), May 9-12, 2010, Antalya, Turkey. KAYNAKLAR ÇEVİRİ MAKALE

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=