Doğalgaz Dergisi 232. Sayı (Mayıs-Haziran 2022)

18 DOĞALGAZ • Mayıs-Haziran / 2022 HABERLER Baymak Bayileri, Zirve 20 Etkinliğinde İstanbul’da Bir Araya Geldi B aymak bayileri, 16 Mayıs 2022 tarihinde İstanbul’da düzenle- nen Zirve 20 programında Ritz Car- lton Otelde bir araya geldi. Baymak CEO’su Ender Çolak’ın ev sahipli- ğinde düzenlenen buluşmada, karşı- lıklı görüş alışverişinde bulunularak şirketin 2022 hedef ve stratejileri tartışıldı. Zirvede konuşan Baymak CEO’su Ender Çolak, 2022 yılında adetsel bazda kombide yüzde 15, klimada ve ısı pompasında yüzde 10 büyüme hedeflediklerini açıklayarak sözlerine şöyle devam etti: “Her ne kadar sek- tör verilerine göre yılın ilk 3 ayında başta kombi olmak üzere bazı ürünle- rin satışında düşüşler olsa da Baymak olarak biz ilk üç ayı tüm kalemlerde satış artışıyla kapattık, bu dönemde ciromuz da yüzde 92 büyüme gös- terdi. 2022 yılını ise yüzde 90 büyüme oranıyla 2.5 milyar TL ciro ile kapat- mayı hedefliyoruz.” Baymak’ın yurt içi ve yurt dışında büyüme hedefleri doğrultusunda her yıl ciddi oranda yatırım yaptığını belir- ten Çolak, 2022 yılı yatırım planları ile ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Avru- pa’da ısı pompası pazarının büyümesi ile boyler talebinin artması, ihracat pazarından gelen yoğun talep ve BDR tarafından oluşan üretim talebinin karşılanabilmesi amacıyla boyler hat- tımıza 5 milyon Euro’nun üzerinde yatırım gerçekleştiriyoruz. Bu sayede emayeli boyler üretim kapasitemizi yaklaşık yıllık 60.000’e çıkarıyoruz. Bu kapasitenin çok büyük bölümünü Avrupa pazarına ihracat için kullana- cağız. Hidrojen uyumlu BDR Ther- mea Group platformu kombilerin Türkiye’de üretilmeye başlanması ile kombi hattımıza yaptığımız yatırım ile üretim kapasitemizi yüzde 35 artırıyo- ruz. Ayrıca MES yatırımı ile gerçek zamanlı üretim ve komponent takibi ve yapay zekâ desteği ile otomatik kalite kontrolü sağlanabiliyor.” Konuşmasında sürdürülebilirlik ve enerji dönüşümü ile ilgili gelişme- leri, BDR Thermea Group ve Bay- mak’ın bu alandaki çalışmalarıyla ilgili ayrıntılı bilgi veren Çolak, "2030 yılına kadar Kapsam 1 ve Kapsam 2 emisyonlarında yüzde 55 azaltma hedefliyoruz. Kapsam 3 emisyonla- rındaki hedefimiz ise yüzde 30. Ayrıca 2025 yılına kadar atıkların yüzde 50 oranında azaltılması ve geri dönüştü- rülebilir ambalaj kullanımına geçil- mesi hedefimize doğru da ilerliyoruz. Yönetimde kadın çalışan oranımızın en az yüzde 30 hedefini yakaladık, sıfır iş kazası gibi diğer tüm hedeflerimizin yakalanması için 2025 yılına kadar tüm çalışanlarımıza çeşitli eğitimler vermeye devam edeceğiz. Yine 2025 yılına kadar tedarikçilerin Ecovadis sistemine uyumlu standartlara sahip olması da hedeflerimiz arasında yer alıyor” şeklinde konuştu. Dijital dönüşüm kapsamında hem bayilerin işleyişini kolaylaştırmak hem de müşteri memnuniyetini artırmak için yeni hedefler belirlediklerini söy- leyen Çolak, sözlerine “Bu kapsamda bayi sipariş ve ödeme sisteminin daha etkin yönetilmesi, bayi, alt bayi kam- panya katılım ve hak ediş takibinin daha verimli hale getirilmesi, Bay- mak’a ulaşan proje ve perakende satın alma taleplerinin alt bayilere yönlendirilmesi, servis taleplerinin yönetilmesi, pazarlama kampanya- larının CRM üzerinden ilerletilmesi için yatırımlarımızı sürdüreceğiz.” şeklinde devam etti. Yapay zeka tabanlı müşteri dene- yimini iyileştirme projesi ile de Bay- mak ve ürün ve hizmetleri hakkında dijital dünyada ve firma kayıtların- daki tüm değerlendirmeleri günlük takip ettiklerini belirten Çolak, “Bu sayede tüketicilerimizin isteklerine çok daha hızlı yanıt verebiliyor, iyileştirme alanlarımızı, ürün, hizmet, hatta il ve ilçe bazında bölgesel takip ederek kısa sürede hayata geçirebiliyoruz. Ayrıca müşterilerimize daha yakın olmak için her yıl yeni bayiler açıyoruz. 2021 yılında 170 yeni bayimizi geniş bayi ağımıza dahil etmiştik, bu yılki hede- fimiz ise 200 yeni bayi açmak” diye konuştu.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=