Doğalgaz Dergisi 233. Sayı (Temmuz-Ağustos 2022)
37 DOĞALGAZ • Temmuz-Ağustos / 2022 rın yapılmasını öneriyor: “Çukurova Isı’nın yetkili servislerince yaz ayla- rında radyant ısıtıcılarda yapılacak periyodik bakımla, ileride sistemde yaşanabilecek arızalar erkenden tespit edilerek, daha yüksek maliyetli arı- zaların önüne geçiliyor. Yılda en az 1 kere yapılan bakım sayesinde rad- yant ısıtıcılar uzun yıllar ilk günkü gibi verimli çalışıyor. Böylece konfor ve tasarruftan taviz verilmeden ısınmak mümkün hale geliyor. Bu nedenle Çukurova Isı olarak iş ortaklarımıza ‘şimdi bakım zamanı’ diyoruz” dedi. CIHAZ TEMIZLIĞI DOĞALGAZ TÜKETIMINI DÜŞÜRÜYOR Çukurova Isı’nın alanında uzman olan servis ekipleri tarafından eko- nomik fiyatlarla yapılan periyodik bakımlarda; radyant ısıtıcıların genel temizlikleri yapılıyor. Çünkü radyant ısıtıcıların bulundukları ortamdaki toz ve diğer kirleticiler zamanla cihaz içerisinde kirlenmeye ve mekanik PERIYODIK BAKIMLAR YAZ AYLARINDA YAPILMALI Çukurova Isı Pazarlama Müdürü Osman Ünlü, işletmelerde ve endüst- riyel tesislerdeki radyant ısıtıcılarda ilk günkü performansı ve verimi sür- dürülebilir kılmak için kışa girmeden yani yaz aylarında periyodik bakımla- GÜNCEL aksamların aşınmasına neden oluyor. Bu durum ise cihazın orijinal ayar- larını bozarak hem cihazın ısıtma performansını düşürüyor hem de gaz tüketimini artırıyor. Bakım esna- sında gerekli kontroller, temizlik ve ayarlar yapılarak cihazın ilk günkü performansına ulaşması sağlanıyor. Bu sayede doğalgaz tüketimi de azal- tılmış oluyor. EMNIYET IÇIN DE BAKIM ŞART Radyant ısıtma sistemlerinde yapılan bakım, sistemin emniyetli bir şekilde çalışması için de büyük önem taşıyor. Sistemdeki gaz kaçağı kont- rolleri yapılarak, can ve mal güvenli sağlanıyor. İşçi Sağlığı ve Güvenliği (İSG) açısından da oluşabilecek riskler ortadan kaldırılıyor. Bu sayede siste- min güvenliği artırılıyor. ÇUKUROVA SMART, PERIYODIK BAKIM GEÇMIŞINI DIJITAL ORTAMA TAŞIYOR 81 ili kapsayan geniş servis ağı ile kusursuz müşteri memnuniyeti sun- mayı hedefleyen Çukurova Isı, 2021 yılında geliştirdiği “Çukurova Smart” yazılımıyla da tüm periyodik bakım ve onarım çalışmalarının kayıtlarını dijital ortama kaydederek, sektörde fark yaratmaya ve kusursuz müşteri memnuniyeti sunmaya devam ediyor. Çukurova Isı Pazarlama Müdürü Osman Ünlü
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=