Doğalgaz Dergisi 234. Sayı (Eylül-Ekim 2022)

40 DOĞALGAZ • Eylül-Ekim / 2022 Ülkemiz iklimlendirme sektöründeki mevcut pazarın durumu ve gelişimiyle ilgili değerlendirmelerinizi öğrenebilir miyiz? Türkiye kombi pazarı bir mil- yon adet üstüne oturmuş durumda. 2022 yılında kombide 1.100.000 adet civarında satış öngörüyoruz. İnşaat sektörünün yavaşlaması ve yeni doğal- gaz verilen bölgelerin azalması ile bu pazarlara yapılan satışlar olumsuz etkilenmiştir. Değişim pazarı büyü- mesinde ise 2 sorun bulunmaktadır. Birincisi alım gücünün azalmasına bağlı olarak talep ötelenmektedir. İkinci el kombi satışları ise diğer bir sorundur. İkinci el kombi satışları, sadece satışı etkilememekle beraber hayati bir sorunda olabilir. Son yıllardaki sac ve dolar artışı, panel radyatör maliyetlerini arttırmış- tır. Bu sebepten yerden ısıtma pazarı da çok hızlı büyümüştür. Buna bağlı olarak panel radyatör satışları azal- maktadır. Binaların ısı yalıtımlarının artması da yine panel radyatör met- rajlarını azaltmıştır. Klima pazarı, kombi pazarı kadar zorunlu bir ihti- yaç olmadığı için şanslı değil. Bu yılda genellikle hava sıcaklığı, mevsim şart- larının altında seyretmesinden dolayı klima pazarı küçüldü. Özellikle klima satışlarının yoğun olduğu Haziran ve Temmuz aylarındaki sıcaklık, son kul- lanıcıyı bunaltacak kadar olmadığı için satın almayı tetiklememiştir. Faaliyette bulunduğunuz sektörler ve 2. el kombiler gibi bazı ürün gruplarıyla ilgili olarak yaşanmakta olan güncel sorunlar ve bunların çözümleri için önerileriniz neler? Az önce kısaca bahsettiğim ikinci el kombi piyasasını, daha da detay- landırmak üzere fırsat verdiğiniz için tahsilat bilgilendirme ve bunun gibi tüm hizmetlerimizi 7/24 kesintisiz sunmaktayız. En önemli hususta tüm faaliyetlerimizi sadece son kullanıcıya hizmet veren perakendeci firmalara yönelik yapmaktayız. Uygulamamız, sektörümüzdeki genç ve teknik insan çoğunluğu, halkımızın teknolojiye yoğun ilgisi sayesinde yaygın bir şekilde kullanıl- maya başladı. Nihayetinde %10 pazar payına sahip bir firmayız, dolayısıyla müşteriler diğer mal aldıkları, önce- likle üreticilerden ardından bölgesin- deki toptancılardan da aynı hizmeti talep etmeye başladılar. Sektörümü- zün topyekûn gelişimine öncülük etmiş olduk, bu sayede birçok sek- törün hatta sektörel olarak dünyada ilk sıralara geldiğimizi söyleyebilirim. Hemen hemen her gün ya yeni bir kampanyamız oluyor ya ürün gamımız genişliyor. Tabii böyle hızlı bir firma olunca yaptıklarımızı da sektörle paylaşmak için her türlü ile- tişim kanalını kullanıyoruz. İş ortakla- rımızla hem geleneksel hem de dijital kanalları kullanarak etkin iletişim kur- maya çalışıyoruz. Sektörel dergilerle de etkili iletişim içindeyiz. Gerek ön kapak ilanlarında gerekse sayfalarda röportajlarımızla, haberlerimizle ya da dergilerin dijital platformlarında banner’larımızla yer alıyoruz. Bunun dışında geleneksel pazarla- mada da fark yaratmaya devam edi- yoruz. İl bazlı bölgesel tanıtım toplan- tıları yapıyoruz, iş ortaklarımızla ve potansiyel iş ortaklarıyla yönetim ekibi olarak bir araya gelme fırsatı yaka- lamış oluyoruz. Pazarlama & Satış ekibimiz Edirne’den Ardahan’a her ilimizi her ilçemizi yoğun bir şekilde ziyaret ediyor. Bu noktada diyebilirim ki hem ziyaret hem de hızlı sevk ola- rak bölgesel toptancılardan daha iyi hizmet veriyoruz. Vermiş olduğumuz hizmetin kalitesi ile 4.000’e yakın fir- maya satış yapıyoruz. Kombi Klima Shop faaliyete başladığından beri kampanyalar sunmaktadır. Diyebilirim ki hızlı büyümemizin nedenlerinden biri de yaptığımız kampanyalar olmuştur. Doğru zamanda, doğru marka ile doğru miktarla doğru firmaya doğru kampanyalar yapıyoruz. Bu konuda da iddialıyız. Ayrıca üreticilerin yap- mış oldukları kampanyaları ve kulüp sistemlerini direkt çalıştığımız firma- lara sunuyor ve bu kampanyalardan yararlanmalarını sağlıyoruz. Yılın 365 gününde de mutlaka kampanya- larımız oluyor. Firmalarımıza marka bazında demo, stand, yelken bayrak, poster, vinil afiş ve cam stickeri hazır- layarak reklam desteklerinde de bulu- nuyoruz. SÖYLEŞİ

RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=