www.dogalgaz.com.tr www.enerji-dunyasi.com TEMMUZ 2024 • YIL: 35 • SAYI: 248 • 90 TL • ISSN 1305-2055
2 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 TEMMUZ 2024 • SAYI: 248 • www.dogalgaz.com.tr IÇINDEKILER 24 DERGİMİZİN 35 YILLIK ÖYKÜSÜ / 5. Bölüm 04 HABER 2. El Satılan Cihazların Pek Çoğu Üretici Markanın, Gaz Dağıtım Şirketinin Bilgisi ve Prosedürü Dışında Montaj Yapılmakta ve Kayıt Dışı Kullanılmaktadır Hakan Akay DOSİDER Teknik Komite Başkanı DOSİDER’DEN 21 Ashrae Turkish Chapter President Ahmet Gökşin: “ASHRAE En Yüksek Etik Standartlara Bağlıdır” SÖYLEŞİ 22 ÜRÜN 28 Termo Teknik’ten Farklı Renk ve Tasarımda Şık, Verimli Radyatörler 29 KİTAP TANITIMI Yönetirken Risk’siz misiniz?
3 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 SUNUŞ Kuruluş Tarihi: 1988 Sahibi Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. Adına İsmail Ceyhan yönetim@b2bmedya.com Yayın Danışma Kurulu Ali Aktaş (Bosch Termotechnik) Cem Özyıldırım (Termo Isı) Dr. Celalettin Çelik (Viessmann) Duran Önder (Önder Müh.) Efkan Çeviker (Erensan) Ekrem Erkut (EMAS) Erdem Ertuna (Warmhaus) Erkan Mutlu (Alarko Carrier) Hüseyin Dedeoğlu (Ayvaz) Murat Coşkun (Anel İnox) Mustafa Ali Akman (Gazbir – Gazmer) Prof. Dr. Ahmet Arısoy (E. İTÜ) Prof. Ümit Doğay Arınç (YTÜE) Rezzan Özsarfati (Denko) Nurettin Küçükçalı (RES Enerji) Serdar Ocaktan (Ayvaz) Serhat Keşoğlu (Daikin) Şahin Özkan (Baymak) Ufuk Atan (Vaillant Group) Yücel Yazıcı (Aksa Doğal Gaz) Sorumlu Yazı İşleri Müdürü İsmail Ceyhan yaziisleri@b2bmedya.com Yazı İşleri ve Reklam Berna Karaman bernakaraman@b2bmedya.com Tel: 0535 496 62 32 Abone abone@b2bmedya.com Grafik grafik@b2bmedya.com Baskı ve Cilt Şan Matbaa Tel: 0212 289 24 24 Yayınlayan Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. Fikirtepe Mah. Rüzgar Sok. Şua Elite Consept Sitesi 44A A1 Blok K: 1 D: 48 34720 Kadıköyİstanbul/Türkiye Tel: 0216 651 78 78 0216 651 78 98 www.dogalgaz.com.tr www.b2bmedya.com info@b2bmedya.com Fiyatı 90 TL © 2024 Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. ISSN: 13052055 Yılda 8 sayı yayımlanır. Tüm Türkiye’de dağıtılmaktadır. Basın Kanunu’na göre yerel süreli yayındır. Yaz aylarında özellikle tatil yörelerinde hizmet sektörünün fahiş fiyatları haber olur. Bu yaz ise restoran ve kafelerin boş kaldığı, esnafın zor durumda olduğu, yabancı turistlerin Türkiye’yi pahalı bulduğu-Türk turistlerin ise daha ucuz olduğu için Yunan adalarını ve yurt dışı tatili tercih ettiği haberlerini okuduk. İç pazarda güçlenmemiş markaların ihracat şansının zayıf olacağı gibi, yerli turiste makul fiyatlar sunamayan hizmet sektörünün de geldiği noktaya şaşırmamak gerekir. Esas olarak; fırsatçılık yapmadan makul fiyat ve hizmet politikasının ahlaki bir tutum olduğunu, turizm sektörü gibi tüm hizmet sektörlerinin açgözlülük yerine sürdürülebilirliği esas alması, sanayi sektörü gibi matematiğe akla ve ahlaka uygun fiyat belirlemesinin gerektiğini düşünüyorum. Bu bağlamda gururla yazıyorum. B2B Medya dergilerini endüstriyel anlayışla, yapım ve işletme giderlerini optimize ederek, karbon ayak izimizi, dijitalleşmeyi, yeşil dönüşüm ve sürdürülebilirliği önceleyerek yayımlıyor, doğamızı ve kaynaklarımızı koruyarak aynı zamanda okurlarımıza ve reklam verenlerimize karşı sorumluluklarımızı da yerine getiriyoruz. İSKİD 16. Dönem Yönetim Kurulu Stratejik Hedeflerini, İSİB İklimlendirme Sektörünün Sürdürülebilir Dönüşüm Yol Haritasını açıkladı. Haber sayfamızda okumanızı öneririm. “Hilmi Güler Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı, R.T. Erdoğan Başbakan ve şehirlerimiz hızla doğalgaza kavuşuyor” 100. Sayımızı yayımladığımız yıllar… Dergimizin 35 yıllık öyküsünü 5. Bölümüyle aktarmaya devam ediyoruz. SÖYLEŞİ sayfamızda; Başkanlık görevini dönem sonunda 1 Temmuz 2024 itibariyle Dr. Zahit Poyraz’a devreden, Havak Endüstri Tesisleri Tic. A.Ş. Genel Müdürü, Ashrae Turkish Chapter Başkanı Ahmet H. Gökşin, Ashrae Turkish Chapter çalışmalarını dergimiz okurları için paylaştı. İlgiyle okuyacağınızı umuyoruz. İnşaat sektöründe faaliyet gösteren önemli uluslararası firmalarda tepe yöneticiliği yaptığı günlerden tanıdığım Murat Belen’in yeni yayımlanan kitabı “Yönetirken Risk’siz misiniz?” kitap tanıtımı sayfamızda yer aldı. Murat Belen günümüzde, Belen Consulting adlı kuruluşu ile yönetici ve/veya şirketlere danışmanlık ve eğitim hizmetleri de sunuyor. Kitabı edinmenizi tavsiye ediyor, bir çırpıda okuduğum kitabın bilgi dağarcığınıza katkı sunacağına inanıyorum En derin saygılarımla. İsmail Ceyhan Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Hizmet Sektörünün Aymazlığı
4 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 HABERLER İklimlendirme Sektörünün Sürdürülebilir Dönüşüm Yol Haritası Türk iklimlendirme sektörünün birleştirici gücü İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB), İklimlendirme Sektörü Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı düzenlediği lansmanla kamuoyuyla paylaştı. Tüm dünyanın geleceğini etkileyen iklim krizine ilişkin konuların masaya yatırılarak oluşturulduğu plan; farkındalık, yönetişim, finansal sürdürülebilirlik, çevresel sürdürülebilirlik, sosyal sürdürülebilirlik, teknoloji ve inovasyon olmak üzere altı farklı eylem alanında 25 stratejik hedef ortaya koyularak hazırlandı. Türkiye İhracatçılar Meclisi Yerleşkesi Dış Ticaret Kompleksi’nde 10 Temmuz Çarşamba günü gerçekleştirilen lansmanın açış konuşmalarını; İSİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal ve Türkiye İhracatçılar Meclisi Başkanı Mustafa Gültepe gerçekleştirdi. Konuşmasında sürdürülebilirliğin iklimlendirme sektöründe kilit rol üstlendiğine dikkat çeken İSİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal, “Bu planda çizdiğimiz yol haritasının, sektörümüzde faaliyet gösteren tüm firmalarımızın sürdürülebilirlik ve yeşil dönüşüm perspektifinde adımlar atmasına katkı sağlamasını hedefliyoruz” dedi. İSİB, altı farklı eylem alanında 25 stratejik hedef belirleyerek titizlikle hazırladığı İklimlendirme Sektörü Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nın sonuçlarını basın mensupları, sektör temsilcileri ve iş dünyasından önemli isimlerin yer aldığı lansmanda kamuoyuyla paylaştı. Sektörün sürdürülebilirlik ekseninde izlemesi gereken stratejik yol haritasının masaya yatırıldığı lansmanda İSİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal, dünyada hızlanan iklim mücadelesi kapsamında Türk iklimlendirme sektöründeki kabuk değişiminin ivme kazanması gerektiğini vurguladı. İklimlendirme Sektörü Sürdürülebilirlik Eylem Planı lansmanının açış konuşmasını yapan Mehmet Şanal; “Bilindiği üzere dünyanın işleyişine dair mevcut koşullar devam ettiği takdirde, birçok kaynağın tükeneceği ya da bu kaynaklara daha da sınırlı erişimin olacağı bir gelecek bizi bekliyor. İklim değişikliğinin son derece ciddi ekonomik, politik, sosyal ve toplumsal yansımaları olacak. İklimde yaşanan değişikliğin kabulü ve bunun sonucunda iklim değişikliği ile mücadele, 50 yıla yakın bir süredir ağırlığı değişmekle birlikte ülkelerin, toplumların ve bireylerin gündeminde. Ancak süreç, son düzlükte farklı bir boyuta taşındı. 2015 yılında Birleşmiş Milletler tarafından açıklanan Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve 2019 yılında Avrupa Yeşil Mutabakatı ile hızlanan iklim mücadelesi hareketi, dünyanın genelinde iktisadi, politik, sosyal konularda tüm başlıkları şekillendirdi. İSİB olarak bugüne kadar bu sürecin inşa edildiği dönemi yakından takip ederek sektörümüzü bilgilendirmeye çalıştık. Ancak yeni sürecin hem sektörümüze hem de ülkemize yükleyeceği sorumlulukları daha iyi analiz edebilmek için kapsamlı bir çalışma yapmamız gerekiyordu. Sektör olarak bu değişim sürecini sistematik ve gerçekçi bir şekilde hayata geçirebilmek ve ortaya çıkacak yeni olanaklardan faydalanabilmek için süreci takip etmenin ötesinde yeni adımlar atmamız zorunlu hale geldi. İklimlendirme Sektörü Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı tam da bu gerekçe ve değerlendirmelerin bir çıktısı olarak kamuoyu ile paylaşıyoruz” dedi. “Eylem planının tüm sektöre rehberlik etmesini öngörüyoruz” Farkındalık, yönetişim, finansal sürdürülebilirlik, çevresel sürdürülebilirlik, sosyal sürdürülebilirlik, teknoloji ve inovasyon olmak üzere altı farklı eylem alanında 25 stratejik hedef ortaya koyduklarını belirten Mehmet Şanal; “Eylem planımızın temel amaçlarını; sektörün sürdürülebilirlik ve yeşil dönüşüm perspektifinde adımlar atmasını hızlandırmak, sektör firmalarının yakın gelecek planlamalarını bu perspektifi de esas alarak yapılandırmalarını teşvik etmek ve sektörün uluslararası rekabet gücünü artırmak olarak belirledik. Şu anda sektör olarak AB’nin döngüsel ekonomi stratejisi ile uyumlu ekodizayn kriterlerine ve Avrupa Enerji Verimliliği Standartları’na uygun sürdürülebilir ürünler üretiyoruz. Ancak yakın gelecekte ülke ekonomimizin ve sanayimizin yapısını yeşil, sürdürülebilir ilkeler ve gereklilikler doğrultusunda dönüştürmemiz şart. Bu noktada sektör temsilcilerinin daha fazla farkındalık kazanması ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek sektöre tam entegre edilmesi için çalışmalarımıza artan bir ivmeyle devam edeceğiz. Bunların yanı sıra temiz, akıllı ve yeni teknolojilerin adaptasyonu, sektörde döngüsel ekonomi perspektifinin etkinleştirilmesi gibi konularda çalışmalarımıza hız vereceğiz. Aynı zamanda yenilenebilir enerji kullanımı ile düşük emisyonlu ham madde seçiminin artıİSİB Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Şanal
HABERLER www.systronik.com.tr info@systronik.com.tr 0212 276 10 12 SYSTRONIK TÜRKİYE Ölçüm ve Analiz Cihazları rılması, karbon ayak izi, su ayak izi, atık yönetimi gibi kritik konularda kurumsal adımların atılması, yenilenebilir enerji yatırım projelerinin artırılması gibi çalışmalarda sektörün yanında yer almayı ve bu alanlarda dönüştürücü projelere imza atmayı sürdüreceğiz. Bu noktada beklentimiz, eylem planımızın tüm sektörümüz ve ihracatçı üye firmalarımız için rehber bir belge olması ve ihracatçılarımızın sürdürülebilirlik çerçevesindeki değişim ve dönüşümüne katkı sağlaması” diye konuştu. “İklimlendirme sektörü yoksa iklim mücadelesi de olmaz” Yeşil mutabakat süreci ile birlikte küresel ticarette oyunun kurallarının yeniden yazıldığını belirten TİM Başkanı Mustafa Gültepe, “TİM olarak dönüşümün merkezinde yer almak adına yeşil üretime odaklandık ve üç yıl önce TİM Sürdürülebilirlik Eylem Planı’nı açıkladık. 27 sektörümüzün tamamının eylem planları bugünle beraber açıklanmış oldu. 6 Haziran’da tanıtımını yaptığımız platformla ise ücretsiz olarak firmalara karbon ayak izini hesaplama ve raporlama imkânı sağlıyoruz. Bu platformdan yaklaşık 150 bin ihracatçı firmamızın yararlanmasını hedefliyoruz. Bu durumda beklenen tasarruf 500 milyon doları bulacak” dedi. Dünyayı tüketmeden dünya için üretmek mottosu ile özellikle üretimde çevreye en az zararla, geri dönüşümlü ürünleri kullanarak gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak adına çalışılması gerektiğine dikkat çeken Gültepe; “Bu kapsamda birliklerimizin ve TİM’in yapacağı çalışma, takip, raporlama ve eylem planları çok değerli. Türkiye’nin rekabetçilik noktasında özellikle sınırda karbon vergisi nedeniyle ihracat hacminin düşmemesi adına bu eylem planlarının uygulamaya geçmesi kilit rol oynuyor. Bu konuda farkındalığı artıramazsak sektörlerimizi geleceğe taşıma şansımız yok. İş birliği içinde, ortak akılla bu çalışmaların devamlılığını sağlayabilmek adına TİM olarak tüm üye birliklerimizin arkasındayız” diye konuştu. İklimlendirme sektörünün gittikçe büyüyen bir sektör olduğuna dikkat çeken Gültepe; “Bu yılın ikinci yarısında sektör ihracatının artan bir ivmeyle büyümesini bekliyoruz. İklimlendirme sektörü yoksa iklim mücadelesi de olmaz. Sektörün bu kapsamda liderliği kritik önem taşıyor” diyerek sözlerini tamamladı. n
6 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 HABERLER İSİB, İklimlendirmede Türk Üretim Gücünü Dünyaya Taşıyor Global pazarlardaki ticari ilişkileri geliştirmeyi hedefleyen İSİB; Erbil, Mısır ve Avusturalya’da milli katılım organizasyonları düzenledi. Türk iklimlendirme sektörünün gücünü küresel pazarlara taşıyarak marka değerini artırma çalışmalarını tüm hızıyla sürdüren İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB), sektöre değer katacak uluslararası organizasyonlarda yer almaya devam ediyor. Bu kapsamda Erbil Build Expo Fuarı, Egypt HVACR ExpoAshrae Cairo Fuarı ve Avusturalya’da düzenlenen ARBS 2024 Fuarı’na milli katılım organizasyonları gerçekleştiren İSİB, global arenada iklimlendirme sektörünün temsilcileri ile bir araya geldi. Geniş katılımla gerçekleşen etkinliklerde stratejik iş birlikleri için önemli görüşmeler yapıldı. Türk iklimlendirme sektörünün tek ve koordinatör ihracatçılar birliği İSİB, sektörün ihracat potansiyelini artırmak adına çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Orta Doğu'nun en büyük inşaat fuarı olan Erbil Build Expo, Mısır’ın tek iklimlendirme sektörü etkinliği Egypt HVACR ExpoAshrae Cairo Fuarı ve Avustralya’nın Sidney şehrinde düzenlenen ARBS 2024 Fuarı’na milli katılım organizasyonları gerçekleştiren İSİB, Türkiye’deki iklimlendirme sanayi ihracatçılarının sınırları aşarak önemli global sektör temsilcileri ile bir araya gelmesini sağladı. Orta Doğu'nun en büyük inşaat fuarı olan Erbil Build Expo’da İSİB öncülüğünde düzenlenen milli katılım organizasyonuna Türkiye’den sekiz firma katılım gösterdi. 408 fuar katılımcısı firmanın bir araya geldiği Erbil Build Expo’yu fuar boyunca 20 bin kişi ziyaret etti. Sektörle ilgili beklentilere büyük ölçüde cevap veren etkinlikte, iki ülke arasındaki yeni ticari ilişkiler için önemli temaslarda bulunuldu. Geniş bir coğrafyayı bir araya getiren fuar kapsamında yapılan milli katılım organizasyonu, sektör firmalarını, üst düzey alıcıları ve hükümetdevlet kuruluşlarını bir araya getirdi. Böylece etkinlik farklı iş fırsatlarının değerlendirilmesi ve sektördeki yeniliklerin izlenmesi için önemli bir platform oluşturdu. Fuarın ilk günü T.C. Erbil Başkonsolos Vekili Erman Topçu ve T.C. Ticaret Bakanlığı Ticaret Ateşesi Kemal Bahadır, İSİB standını ve Türkiye’den katılım sağlayan firmaların stantlarını ziyaret ederek Irak pazarı ve ticari ilişkiler hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Yapılan görüşmelerde, milli katılım organizasyonunun katılımcılar ve alıcılar arasındaki bağlantıları kolaylaştırarak verimli iş birliklerinin ve ticari büyümenin önünü açtığı belirtildi. Mısır'ın tek HVACR endüstrisi etkinliği olan Egypt HVACR ExpoAshrae Cairo Fuarı’na Türkiye’den 16 firma katılım gösterdi. Mısırlı firmalarla Türkiye’den sektör temsilcilerini buluşturan fuarda, İSİB’i temsilen Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zeki Poyraz yer aldı. Toplam 273 katılımcı firmanın yer aldığı fuarın açılışını ise Mısır Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Bakanı Mohamed Shaker AlMarqaby ile Mısır Ticaret ve Endüstri Bakanı Ahmed Samir yaptı. Aynı gün T.C. Ticaret Bakanlığı Kahire Ticaret Müşaviri Hakan Atay katılımcı firmaları ziyaret ederek, Mısır pazarı ve ticari ilişkileri hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Fuarın Mısır'daki iklimlendirme sektörü için önemli bir platform oluşturduğunu belirten İSİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Zeki Poyraz; "Tüm ürün gruplarında 58.4 milyar dolar ithalatı olan Mısır, iklimlendirme sektörü alanında 2023 yılında 2.5 milyar dolar ithalat gerçekleştirdi. Bir önceki yıla göre ithalatı, yüzde 11 oranında azalış göstermiş olmasına rağmen Türkiye’nin 2022 yılında yüzde 5.3 olan Mısır’ın sektör ithalatındaki payı 2023 yılında yüzde 5.8 oldu. İki ülke arasındaki ilişkiler ve Mısır ekonomisinin gelişmesi ile birlikte kapsamı artan ekonomik iş birlikleri iklimlendirme sektörü alanında da etkisini gösteriyor. Biz İSİB olarak gerçekleştirdiğimiz organizasyonlarla bu ekonomik potansiyelin iklimlendirme alanında artması için çalışmaya devam edeceğiz" dedi. n
HABERLER 7 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 ARDA TREND A.Ş. Servis Eğitimleri Programı Gerçekleştirildi Avrupa Konutları Yenimahalle projesinde 754 daire ve 50 adet ticari ünite bulunuyor. 48.973 m² arsa alanına ve 190.765 m² inşaat alanına sahip Avrupa Konutları İstanbul Bağcılar’da, Yeni Mahalle Metro İstasyonu'nun çıkışında yer alıyor. Konut anlayışına yenilik getiren ve farklılaşan Avrupa Konutları markasını taşıyan projeler, erken teslim ve satış sonrası destek gibi prensipleri ile konut ve marka kavramlarını buluşturuyor. Avrupa Konutları Yeni Mahalle projesi için üretilecek Aironn markasını taşıyan jetfan ve fan grupları, Aironn Havalandırma A.Ş.’nin Kocaeli Kartepe mevkiindeki üretim tesislerinde üretilecek ve Türkiye ile birlikte geniş Avrupa Konutları Projesi Yeni Mahallede AIRONN Fanları Kullanılıyor memnuniyeti” hassasiyeti, projelere satıştan sonra bitmeyen ilgisi ve verdiği satış sonrası güvenceyle Aironn, ürünlerini deneyimleyenler için ilk tercih oluyor. n bölge coğrafyasının ilk ve tek AMCA akreditasyonuna sahip Fan Test Laboratuvarında performans testleri yapılarak teslim edilecek. Aironn A.Ş.’nin “müşteri General Bruciatori brülörlerinin Türkiye distribütörü Arda Trend A.Ş. tarafından Arda Trend A.Ş. Servis Eğitimleri Programı Ibis Otel Tuzla da 22-23 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirildi. Ibis Tuzla Otelin tüm mekanik tesisat işleri anahtar teslimi olarak Arda Trend A.Ş. tarafından yapılmış olup, Arda Trend A.Ş. ekibi bu toplantıda yüklenici olarak değil misafir olarak ağırlandı. GB firmasının Genel Müdürü Nicolo Sabbattini, Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Lorenzo Mestieri ve Lamtec Avrasya yetkilileri tarafından verilen eğitimlerde GB brülörlerinin, hidrojen ve yeni nesil yakıtlar, çoklu yakma sistemleri, LowNOx ve Ultra LowNOx brülörler, 6 bar basınçta hava ve/veya buhar atomizörlü sıvı yakıt brülörleri gibi detaylı özellikleri Mr. Sabbattini ve Mr. Mestieri tarafından verildi. LAMTEC CMS yeni nesil dijital yakma yöneticisi ve sisteme ait tüm baca gazı sensörleri, alev dedektörleri ve yeni ürünlerin tanıtımı ve konfigürasyonu LAMTEC AVRASYA tarafından uygulama örnekleri ile anlatıldı. Eğitimin 2. gününde ise Genel Müdür Tarkan Ergen, yakma sistemleri ve proses uygulamaları, enerji geri kazanımı, sıcak yakma havası ile uygulamalar konusunda eğitim verdikten sonra, LAMTEC CMS eğitimi katılan tüm servislerce pratik uygulamalı olarak yapıldı. CMS serisi dijital yakma yöneticileri Türkiye pazarında GB brülörlerinde Arda Trend A.Ş. tarafından standart olarak kullanılacaktır. Standart Modbus çıkışı, dijital dokunmatik ekran, kazan otomasyonu ile entegrasyonu ve son 200 arıza kaydı ile çok geniş kapsamlı ve kullanıcı dostu bir sistem olarak öne çıkıyor. Arda Trend A.Ş. Genel Müdürü Tarkan Ergen, eğitim ve tanıtım toplantılarının devam edeceğini, Türkiye genelinde tüm bayi ve yetkili servislerin uygulamalı eğitimlerle dinamik olarak hizmete hazır olacağı bilgisini verdi. n
8 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 HABERLER İSKİD, Değişim ve Dönüşüme Odaklanmış 3 Başlıkta Hedeflerini Paylaştı Eylül 2023 tarihinde "İSKİD, Geleceğini Şekillendiriyor" mottosuyla gerçekleştirilen çalıştay ve üyelere yönelik yapılan anket sonuçlarından oluşan verilere dayanılarak hazırlanan, İSKİD 16. Dönem Yönetim Kurulu Stratejik Hedefleri, basın temsilcileri ile paylaşıldı. 30 Mayıs Perşembe günü İSKİD Yönetim Kurulunda son şekli verilen dokuman ile gelecek 3 yıl için dernek faaliyetlerini sürdürülebilir bir yapıya kavuşturacak, yeni yol haritasını belirledi. 12 Haziran Çarşamba günü yapılan basın toplantısında İSKİD Yönetim Kurulu Başkanı Tunç KORUN, İSKİD’in 16. Dönem Yönetim Kurulu Stratejik Hedeflerini, basın ile paylaştı. Tunç KORUN yaptığı açıklamada "30 Yılı aşmış olan derneğimizin yıllar içerisinde değişen çevre şartları, sektörün ve üye firmaların yeni ihtiyaçları ile faaliyetlerimizin sürdürülebilirliği için değişim ve dönüşüm ihtiyaç haline gelmişti. Bu kapsamda Eylül 2023 içinde "İSKİD, Geleceğini Şekillendiriyor" mottosuyla 40’tan fazla üyemizin katılımı ile bir çalıştay gerçekleştirdik. Çalıştayımıza katılan üye firma temsilcilerimizle derneğimizin faaliyetlerini, sektör ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda nasıl şekillendirebiliriz konusunu, tüm detayları ile tartışmış ve sürdürülebilir yol haritamızın temellerini atmıştık. 2024 Şubat ayında yapılan İSKİD Genel Kurulu sonrasında belirlenen 16. Dönem Yönetim Kurulu, çalışmayı bir önceki yönetim kurulundan devralarak tamamladı. 12 sayfa olarak kısa, orta ve uzun vadeli 40 maddeden oluşan üç yıllık bir plan ile amacımız, yerli ve yabancı sektörel derneklerle daha çok ortak projelerle sektörümüzün ve üyelerimizin gelişimine katkı koymaktır." dedi. Stratejik Hedefler: Üç Ana Başlık Stratejik Hedeflerin detaylarını da paylaşan KORUN, "Önümüzdeki süreçte İSKİD’in faaliyetlerini şekillendirecek stratejik hedefleri üç ana başlıkta toparlayarak görüşlerini şöyle açıkladı: Sektörün Kaliteli Büyümesine Destek Olmak: Sektörün mevcut ve muhtemel sorunlarına odaklanarak faaliyetlerimizi sürdürmek istiyoruz. Mevcut ihtiyaçlara baktığımızda sektörün ARGE yetkinliğinin artırılması; istihdam sorunlarımızın çözümüne yönelik üniversiteler ve öğrencilerle faaliyetler yürütmesi; devlet ile olan ilişkilerin geliştirilerek sektörümüzün talepleri doğrultusunda iş birlikleri yapması ve sektörün uluslararası pazarda bilinirliğini artırmak için destekleyici faaliyetlerin yürütülmesi gerektiği ortaya çıkmıştır. Bunların dışında oluşabilecek sektör taleplerinin de İSKİD içinde değerlendirilerek güncel olarak takip edileceğinin altını çizmek istiyoruz. Sektörün Geleceğine Odaklanmak: Sektörümüz ve üye firmalarımız kaliteli büyümeye odaklanmış durumdadır. İSKİD olarak onların gerisinde kalmamalıyız. Bu sebeple mevcut kaynaklarımızı verimli şekilde kullanarak sektörümüzün geleceği konusunda güncel bilgilerin paylaşımına ve üyelerimizin ilerlemesi için gerekli iş birliklerine destek olacağız. Bu kapsamda mevcut EUROVENT ilişkilerimiz ile Avrupa Birliğindeki regülasyonların takibi ve üyelerimize güncel bilgi akışını sağlayarak, Avrupa’ ya ihracatımızın artmasına katkı koymaya çalışacağız. Yine Avrupa Isı Pompası Derneği EHPA’ya üye olarak Avrupa ve tüm dünyada ısı pompası hakkında gelişmeleri üyelerimiz ile daha kapsamlı olarak paylaşabileceğiz. Sektörün kaliteli büyümesi ve tüm dünyada rekabet gücünü artırmak için uluslararası trendleri yakından takip ederek lokomotif görevini üstleniyoruz. Sürdürülebilir Güçlü Dernek Yapısını Oluşturmak: Odaklanmamız gereken bir diğer önemli husus da tüm bu faaliyetleri yürütürken güçlü bir dernek yapımızın olması gerekliliğidir. Hedeflediğimiz faaliyetlerimizi etkin şekilde sürdürebilmek için bizi destekleyen güçlü üye yapısının geliştirilmesine odaklanacağız. Derneğimizin faaliyet alanında olup, henüz üye olmamış değerli sektör firmalarımızı da üye yaparak daha kapsayıcı olmak istiyoruz. Bu bize daha güçlü, güvenilir ve daha geniş bir sektörel yapıya hitap etme imkanı sağlayacaktır. Sektörümüz ve gelecek için doğru işler yaptığımızda bu yapının güçlenerek kalıcı olacağına inanıyoruz. n
HABERLER 9 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 WAVIN ACADEMY 10. Yılını Kutluyor İnşaat ve altyapı alanında pazara bir çok inovatif ürün sunan Wavin Türkiye, sektördeki ilk eğitim merkezi olan uluslararası ödüllü Wavin Academy'nin 10. Yılını kutladı. 2014 yılında Adana’da kurulan ve sektörün ilki olan Wavin Academy, açıldığı günden bugüne 15.000’den fazla profesyonelin bilgi ve yeteneklerini geliştirmelerine destek sağladı. On yıllık sürede, Wavin Academy’de sunulan eğitimlerle birçok başarılı projeye imza atmış olan Wavin, bu başarıyı kutlarken sektördeki ustaları güçlendirmek için çalışmalarına devam edeceğini açıkladı. Ücretsiz kurs desteği sunarak tesisatçı, teknisyen, uygulamacı, mühendis, öğrenci, VAILLANT AKADEMI ile İş Ortaklarına Güç Katıyor Vaillant Akademi’nin 2024 yılı eğitim programında yer alan "Dijital Pazarlama Eğitim Programı" başarıyla gerçekleştirildi. İki oturumda düzenlenen eğitime 70 iş ortağı katıldı.Vaillant Türkiye, gelişen teknoloji ve tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişimin etkileriyle ilgili iş ortaklarının farkındalığını artırmak amacıyla Vaillant Akademi kapsamında "Dijital Pazarlama Eğitimi" düzenledi. İş ortaklarının dijital platformlarda daha etkili bir şekilde temsil edilmesine destek olmak adına dijital dünyanın önemli stratejilerinin ele alındığı eğitime, birçok farklı ilden 70 iş ortağı katıldı. Müşterilerine kattığı değeri en üst noktaya taşıma yolunda iş ortaklarının donanımlarını artırmayı hedefleyen Vaillant Akademi’nin "Dijital Pazarlama Eğitimi" Smartnet tarafından verildi. Eğitimlerde; güncel dijital pazarlama teknikleri, sosyal medya yönetimi, doğru hedef kitleye doğru iletişim yaparak dijital reklamları daha etkin kullanma konuları ele alındı. n Wavin Academy'de katılımcılar, Wavin ürünlerini tasarlayan ve üreten uzmanlardan bilgi edinmenin yanı sıra ürünleri test ederek performanslarını deneyimleme fırsatına sahip oluyorlar. Her yıl yüzlerce tesisatçı, müteahhit, mimar, mühendis ve uygulamacı, uzman ekip tarafından eğitilmek üzere Wavin Academy’de ağırlanıyor. Wavin Academy, Wavin’in sahiplenmiş olduğu dört sürdürülebilirlik başlığı olan daha güvenli ve verimli su temini, daha iyi sanitasyon ve hijyen, iklim değişikliklerine karşı dayanıklı şehirler ve daha iyi bina performansı gibi küresel zorluklara çözüm sunmak için teorik eğitim ve danışmanlık hizmetleri de sunmaktadır. n bayi ve diğer çözüm ortaklarına eğitim fırsatları sağlayan Wavin Academy, yenilikçi çözümler ve yeni iş fırsatlarına kapı aralamaya devam ediyor. Wavin Academy: Güven İnşa Eden Eğitim Merkezi Wavin Academy, profesyonellere çeşitli Wavin çözümlerini keşfetme, Wavin ürünleri ve teknolojilerini yerinde öğrenme ve test etme imkanı sağlayan yenilikçi bir eğitim merkezidir. İlk Wavin Academy 2014 yılında Adana’da, ikinci Wavin Academy ise 2016 yılında Hollanda Hardenberg’de açıldı. Daha sonra Çekya, İtalya ve diğer ülkelerde de benzer akademiler kuruldu.
10 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 HABERLER BUDERUS’a Brandverse Awards’tan Bronz Ödül Müşteri odaklı yaklaşımını dijital iletişimde de sürdüren ve yaratıcı içeriklere imza atan Buderus Türkiye, Brandverse Awards’ta, ‘Veri Analitiği’ alanında ‘İklimlendirme’ kategorisinde Bronz ödülün sahibi oldu. Müşteri ilişkilerine verdiği önemi sosyal medyaya da taşıyan; Facebook, Instagram, X ve YouTube hesaplarındaki aktif sosyal medya yönetimiyle milyonlarca kullanıcıya erişim sağlayan Buderus, Marketing Türkiye ve Boom Sonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’ta, sosyal medya performanslarının veriye dayalı ölçümlendiği Social Brands Sosyal Marka Endeksine göre, ‘Veri Analitiği’ alanında ‘İklimlendirme’ kategorisinde Bronz ödüle değer bulundu. Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanında 1 Nisan 20231 Nisan 2024 arasında gerçekleştirilen işlerin, sektörün önde gelen isimlerinden oluşan jüri tarafından değerlendirildiği Brandverse Awards’ta, Buderus Türkiye, yaratıcı ve çeşitli içerikleri ve müşteri odaklı yaklaşımıyla ‘İklimlendirme’ kategorisinde üçüncü sırada yer almayı başardı. n German Brand Award’dan WILO’ya Üç Ödül Dünyada 150 yılı aşkın tecrübesiyle su teknolojilerine ilham veren Wilo, Berlin’de düzenlenen German Brand Award Ödül Töreni’nde üç ödül birden aldı. Başarılı spor kulübü Borussia Dortmund ile “Scoring for Sustainability” kampanyası başlatan marka "Marka Stratejisi ve Yaratılışında Mükemmellik: Marka İletişimi - Hikaye Anlatımı ve İçerik Pazarlaması" kategorisinde altın ödül aldı. Ödül kazanan proje, iklim koruması, temiz su sağlama ve adil bir toplum yaratma gibi önemli alanlarda somut ve etkili çözümler sunuyor. Wilo'nun bu başarılı gelişimi, markanın sürdürülebilirlik alanındaki etkileyici ilerlemesinin ve topluma olan derin bağlılığının açık bir yansıması olarak görülüyor. Sürdürülebilirlikte Güçlü Ortaklık Wilo, Borussia Dortmund ile sürdürdüğü ortaklıkla sürdürülebilir bir geleceğe olan bağlılığını güçlü bir şekilde sergiliyor. 2011 yılından bu yana Borussia Dortmund'a destek veren Wilo, ayrıca kadın hentbol ve futbol takımlarına da sponsor olarak eşitlik ve geniş vizyonlu bir gelecek için somut adımlar atıyor. Wilo ve Borussia Dortmund, günümüzün zorluklarına karşı sorumluluk almanın ve birlikte çalışmanın gerçek anlamda bir fark yaratmanın tek yolu olduğuna inanıyor. Gelecek Nesillere Yeşil Miras Wilo'nun 2022 yılında "Building Bridges – We stay connected" temasıyla yayınladığı Yıllık Rapor, "Yılın Deniz Feneri Projesi" ve "Marka Stratejisi ve Yaratılışında Mükemmellik: Marka İletişimi - Baskı" kategorilerinde ödüller kazanarak sektördeki liderliğini ve yenilikçi yaklaşımını pekiştirdi. Bu başarılar, Wilo'nun sadece teknolojik ilerlemelerde değil, aynı zamanda çevresel sorumluluk ve sürdürülebilirlik konularında da önemli adımlar atmasını simgeliyor. Borussia Dortmund ile olan iş birliği, özellikle iklim koruması ve toplumsal eşitlik konularında gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakma hedefini güçlendiriyor. Çevremiz ve Gelecek Nesiller İçin Sorumluluk Alıyoruz German Brand Award’da elde edilen önemli başarının altını çizen Wilo Grubu Başkanı ve CEO'su Oliver Hermes: Wilo olarak, çevresel sorumluluklarımızı yerine getirme yolunda attığımız adımların takdir edilmesi bizim için büyük bir gurur kaynağı. "Scoring for Sustainability" kampanyamızla Borussia Dortmund ile birlikte başlattığımız projeyle, sürdürülebilirliğin önemini toplumun geniş kesimlerine ulaştırıyoruz. Bu ödül, sadece Wilo'nun bir marka olarak gelişimini belgelemekle kalmıyor, aynı zamanda iklim koruma, temiz su ve adil bir toplum gibi temel değerlerimizle ne kadar uyumlu çalıştığımızı gösteriyor. Gelecek hedeflerimiz arasında, sürdürülebilirlik alanında daha da yenilikçi projeler geliştirerek çevremize ve gelecek nesillere karşı sorumluluklarımızı yerine getirmek bulunuyor” dedi. n
HABERLER 11 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 BAYMAK AKADEMI, İlk Yarıda 1850 Sektör Profesyoneline Eğitim Verdi Sektörde sadece bugünün değil geleceğin ihtiyaçlarını da gündeminde tutan Baymak, eğitimin gücünü kullanarak teknik donanıma sahip ve hizmet sürecinde yüksek memnuniyet odaklı bir çalışan profili yaratmak için çalışmalarına devam ediyor. İklimlendirme sektöründe özellikle sahada eksikliği hissedilen vasıflı iş gücünü, destek eğitimlerle kalifiye hale getirmeyi ve hizmet kalitesinin artmasına katkı sağlamayı hedefleyen Baymak Akademi’de, bu yılın ilk altı ayında 1850 sektör profesyoneli, 178 saat eğitim aldı. Çalışanlarının gelişimi ve bulundukları sektöre katkıları için güncel eğitimlerle desteklenmesi, şirketlerin sürdürülebilir başarısında önemli bir etken. Bu kapsamda kurulan şirket akademileri işgücü ve uzmanlık geliştirme, rekabet üstünlüğü, yenilikçilik teşviki, çalışan sadakati ve motivasyonu gibi faydalar sunuyor. İklimlendirme sektöründe 55 yıllık bir deneyime sahip olan Baymak da 2018 yılından bu yana ‘Baymak Akademi bünyesinde çalışanlarını ve sektör profesyonellerini ücretsiz eğitimlerle destekliyor. Akademi, dünyadaki ve Türkiye’deki değişimleri yakından takip ederek, geleceğin ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmeyi ve bu doğrultuda iş ortaklarını geliştirmeyi amaçlıyor. Baymak’ın ürün gamının anlatıldığı eğitimlerde; teknik tüm detaylar veriliyor. Bayi ve satış noktalarında ise ürünlerin tüketiciye yönelik faydaları sıralanırken, montaj sırasında dikkat edilecek noktalar da aktarılıyor. Ücretsiz Eğitimler Sektörden Yoğun İlgi Görüyor Eğitimin gücünü kullanarak sektörde sadece bugünün değil, geleceğin ihtiyaçlarını da öngören Baymak, hizmet sürecinde yüksek memnuniyet odaklı bir çalışan profili yaratmak için, Akademi programını sürekli geliştiriyor. Çağrı merkezi, yetkili servis personeli, bayi ve satış kanalı eğitimleri ile proje ve gaz dağıtım firmalarına hazırlanan özel eğitimlerin yanı sıra üniversite ve teknik meslek lisesi öğrencilerine yönelik müfredat paralelinde geliştirilen eğitimler de Baymak Akademi tarafından ücretsiz bir şekilde sunuluyor. Akademide ya da bölgede yüz yüze gerçekleşen eğitimlerin yanı sıra daha geniş bir kitleye ulaşmak amacıyla, çevrimiçi eğitimler de düzenleniyor. Yılın İlk Yarısında 1850 Kişiye Ulaştı Baymak Akademi bünyesinde; Ocak - Haziran 2024 tarihleri arasında sektörden toplam 1850 kişiye 178 saat, 84 eğitim verildi. Baymak Satış ve Pazarlama Direktörü Pınar Canlı konuyla ilgili şu bilgileri verdi: “İklimlendirme sektöründe çalışan bayilerin ve yetkili servislerin eğitimi; güvenlik, kalite, verimlilik, sorun giderme yeteneği, teknolojik gelişmeleri takip etme ve yasal uyum gibi önemli yetkinlikleri arttırıyor. Baymak olarak, ürün ve teknik eğitimlerin yanı sıra fayda sağlayacağını öngördüğümüz konularda da konuk eğitmenler aracılığıyla bilgi aktarımı gerçekleştiriyoruz. Bunlar; kişisel gelişim eğitimleri, profesyonel hayatta iş ortaklarımızın gelişimlerine ve dönüşümlerine katkı sağlamaya yönelik farklı eğitimler oluyor.” Küresel ısınma ve teknolojik ilerlemelerin etkisiyle ısıtma ve soğutma sektörünün sürekli değişim ve dönüşüm içerisinde olduğunu vurgulayan Baymak Genel Müdürü Ülkü Özcan, Baymak Akademi’nin, bu değişimlere ayak uydururken sektöre de değer katmak amacıyla kurulduğunu vurguladı. Ülkü Özcan konuyla ilgili şunları söyledi: “İklimlendirme sektöründeki 55 yıllık öncü rolümüzü, 2013 yılında BDR Thermea Group bünyesine katılarak güçlendirdik. BDR Thermea Group’un global sürdürülebilirlik stratejisinde; iklim değişikliğine karşı enerji dönüşümüne öncülük etmek kadar, bu dönüşüme liderlik edecek sektör çalışanlarının yetkinleştirilmesi de önemli yer tutuyor. Baymak olarak biz de bu strateji doğrultusunda ve geliştirdiğimiz yeni iş modelleri sayesinde hizmette farklılık yaratıyoruz. Böylece bulunduğumuz sektörü ve pazar yönlendirici konumumuzu koruyarak yönetim sistemlerine entegre bir şekilde ilerliyoruz. Bu kapsamda Baymak Akademi aracılığıyla uzman kadrolar oluşturarak, ülkemizde eksikliği hissedilen vasıflı iş gücünü eğitim desteğiyle kalifiye hale getirmeyi ve sektördeki dönüşüme önderlik etmeyi amaçlıyoruz.” n
12 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 HABERLER DEMIRDÖKÜM, Toptancı İş Ortakları ile İstanbul'da Buluştu İklimlendirme sektörünün öncü markalarından DemirDöküm, taahhütçü yetkili satıcılarının ardından, toptancı iş ortaklarıyla da İstanbul’da bir araya geldi. Radisson Blu Otel’de gerçekleşen etkinliğe 26 iş ortağı katıldı. Toplantıda sektördeki gelişmeler ve 2024 yılı planları değerlendirildi. Kombi, şofben, termosifon ve panel radyatör gibi geleneksel ürünlerin yanı sıra ısı pompası, KASKAD ve oda termostatı gibi yeni ürünlerle sürdürülebilir büyümesine devam eden DemirDöküm'ün, iş ortağı toplantılarına yenisini ekledi. Şirket, Taahhütçü Yetkili Satıcı buluşmasının ardından İstanbul’da bu kez toptancı iş ortaklarıyla buluştu. Radisson Blu Otel’de gerçekleşen etkinliğe DemirDöküm'ün İstanbul, Adana, Ankara, Aydın, Balıkesir, Bilecik, Bursa, Denizli, Gaziantep, İzmir, Konya, Malatya, Mersin ve Sakarya'daki 52 iş ortağı katıldı. Toplantıda DemirDöküm'ün farklı departmanlarından yöneticileri yer alırken, tüm gün süren etkinlikte sektördeki gelişmeler değerlendirilerek 2024 yılı hedefleri masaya yatırıldı. "DemirDöküm CEO'su Alper Avdel, toplantıda yaptığı konuşmada, 40'a yakın ülkede faaliyet gösteren DemirDöküm'ün istikrarlı büyümesini sürdürdüğünü ve sektörde pozitif bir şekilde ayrıştığını ifade etti. Avdel, küresel çalkantılara rağmen belirlenen hedeflerin başarıyla tamamlandığını belirterek, "Çalışanlarımız, iş ortaklarımız ve tüketicilerimizin ürünlerimize gösterdiği teveccüh ile ciromuzu bir önceki yıla göre euro bazında yüzde 11 artırdık. Kombi kategorisinde öncülüğümüzü sürdürdük ve ısı pompası satışlarımızı da 1,7 kat artırdık" dedi. n AKSA DOĞALGAZ, Fortune 500 TR Listesinde 44’üncü Sırada Dünyanın etrafında bir tam tur dönen şebeke uzunluğuyla 27 il merkezi, 306 ilçe ve beldede 5 milyon abonesine doğal gazı güvenle ulaştıran Aksa Doğalgaz, Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin sıralandığı Fortune 500 Türkiye listesinde 44’üncü sırada yer aldı. Türkiye’nin en büyük özel doğal gaz dağıtım şirketi Aksa Doğalgaz, net satış, öz kaynak ve FAVÖK gibi ekonomik değerler dikkate alınarak belirlenen Fortune 500 Türkiye 2023 Araştırması’nda 44’üncü sırada konumlandı. Sürdürülebilir büyüme stratejisiyle ilerleyen ve 2023 yılı cirosu 49,8 milyar TL olan Aksa Doğalgaz’ın geçen yıl yaptığı yatırım tutarı 5,7 milyar TL’ye ulaşırken, toplam yatırım tutarı 40 milyar TL seviyesine çıktı. Doğal gaz dağıtım sektörünün lideri olarak, 21 yıldır gerçekleştirdikleri çalışmalar ve başarılardan büyük memnuniyet duyduklarını belirten Aksa Doğalgaz Yönetim Kurulu Başkanı Yaşar Aslan, “Geçtiğimiz yıl, şirketimizin sürdürülebilir büyüme stratejisinin temel taşlarını daha da güçlendirdik ve 6 bin kilometre yatırımımızla sektörümüz açısından dünyada bir ilke imza attık. Bugün 45 bin kilometreye aşan şebeke uzunluğumuzla abone sayımızı ve doğal gaz dağıtım hacmimizi önemli ölçüde artırarak ülkemizin enerji güvenliğine katkıda bulunmayı sürdürüyoruz. Geleceği şekillendiren bir vizyonla hareket ederken faaliyetlerimiz ve iş birliklerimizle yalnızca ülkemizde değil, uluslararası alanda da örnek oluyoruz. Aksa Doğalgaz, Kazancı Holding’in yarım asrı aşan tecrübesi ve bilgi birikiminden güç alarak ilerlemeye devam eden çok güçlü bir şirket. 175 ofisimiz ve 4 bin 356 çalışanımızla, vatandaşlarımızı doğa dostu, ekonomik ve konfor sunan doğal gaz ile buluşturuyoruz. Önceliğimiz hiç şüphesiz, doğal gaz arzını tüm abonelerimize en yüksek müşteri memnuniyetiyle, kesintisiz ve güvenli bir biçimde sağlamaya devam etmek olacak. Bizleri bugünlere taşıyan çalışanlarımıza, paydaşlarımıza ve vatandaşlarımıza yürekten teşekkür ediyorum” diye konuştu. n
HABERLER 13 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 CoolREG’den Yerli Isı Pompası Isıtma ve soğutma sistemleri uzun zamandır doğalgaz gibi fosil yakıt yakıtlardan elde edilen enerjiyle yürütülmekteydi. Ama günümüzde doğalgaz maliyetlerinin artması ve çevreye verdiği zararlı etkiler nedeniyle son yıllarda alternatif enerji kaynaklarıyla çalışabilecek sistemler üzerine çalışılıyordu. Dünyanın önde gelen iklimlendirme firmaları doğalgaz dışında güneş enerjisi, rüzgar enerjisi gibi temiz enerji kaynaklarıyla çalışabilecek ısı pompaları üzerine yoğun bir ArGe faaliyeti sürdürüyorlar. Çünkü ısı pompaları bir yandan yüksek enerji verimliliği sağlayarak maliyetleri azaltırken diğer yandan da çevreyi koruyor. Uzun yıllar yurtdışında global firmalarda görev aldıktan sonra Türkiye’ye dönen Bülent Kula tarafından kurulan ve ülkemizde de ısıtma ve soğutma teknolojileri geliştiren en önemli firmalardan biri olan CoolREG, geliştirdiği yüksek teknolojili ısı pompalarıyla uluslararası arenada dikkatleri üzerine çekmeye başardı. Yakın zamanda Asya Ventures’tan aldığı yatırımla birlikte kapasitesini ve ArGe çalışmalarını arttıran CoolREG, yabancı global devlerden yatırım ve işbirliği teklifleri almaya başladı. CoolREG neyi farklı yapıyor? Yerli üretim olan ve yenilikçi teknolojilerle donatılmış CoolREG ısı pompası , yüksek enerji verimliliği ve sürdürülebilir çevre dostu özellikleri ile rakiplerinden öne çıkıyor. Tüm dünya devlerini kıskandıran ise CoolREG’in benzersiz beş özelliğinin olması. Bunlardan birincisi CoolREG ısı pompası bir yandan elektrik enerjisi tüketirken diğer yandan da elektrik enerjisi üretebiliyor. Böylelikle sistem tükettiği enerjinin bir kısmını tekrar geri kazanabiliyor. İkincisi ise, ısıtma ve soğutma amaçlı sıcak suyun tek cihazda gerçekleştirilebilmesi. Üçünü farkı ise sıcak su için Boyler ihtiyacının olmaması. Beklenmeyen ek Boyler ve bakır boru tesisatı maliyetlerini ortadan kaldırması. Dördüncü olarak diğer rakiplerinden farklı olarak CoolREG tüm yenilenebilir enerji kaynaklarını en verimli şekilde kullanarak, biokütle, jeotermal, güneş enerjisi ve endüstriyel atık ısıları bir araya getirmeyi başarması. Beşincisi, kolay kurulum özelliği. Ürünlerin hepsinde pvc ve pprc tesisatlara hızlı montaj yapılacak şekilde bağlantı donanımları mevcut, bakır boru tesisatı ve özel bağlantı ekipmanı ihtiyacı yok. Son olarak ise 15°C dış ortam şartlarında dahi ısıtma konforunu sıkıntısız bir şekilde sunabilmesi. Avrupa tüm gücüyle ısı pompalarına geçiyor Özellikle RusyaUkrayna savaşıyla birlikte ortaya çıkan doğalgaz krizi Avrupa’yı enerji açısından yeni bir arayışa mecbur bırakmıştı. Enerjinin en büyük tüketim sahası olan ısıtma ve soğutma sistemleri için doğalgaz harici alternatif temiz teknolojilere dayalı ısı pompaları bu süreçte birinci sıradaki gündem haline geldi. Bu açıdan Avrupa’daki sanayinin en büyük gücü olan Almanya en hızlı aksiyon alan ülke oldu. Almanya’da 2024 sonuna kadar ısı pompalarına geçme zorunluluğu getirilmiş ve 2030 yılına kadar 6 milyon ısı pompası kurulmasının hedeflendiği açıklanmıştı. Bu geçiş maliyetlerin hafifletilmesi için ev ve işletme sahiplerine yönelik çeşitli finansal destek mekanizmaları da devreye alınmış durumda. Örneğin, iklim dostu ısıtma sistemleri kuran ev sahipleri, yatırım maliyetlerinin %70'ine kadarı için devlet teşviğinden yararlanabiliyor. Hollanda’nın ise Avrupa Birliği içinde ısı pompaları kullanımını zorunlu hale getirecek ikinci ülke olması bekleniyor. CoolREG Yeni Ürünlerini Solarex Fuarında Sergileyecek CoolREG, ısıtma ve soğutma çözümleri alanında geliştirdiği en yeni teknolojilerini 46 Nisan tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezinde gerçekleşecek olan Solarex fuarında sergilemeye hazırlanıyor. Bu etkinlik, güneş enerjisi ve yenilenebilir enerji teknolojileri sektöründeki en önemli buluşmalardan biri olarak kabul ediliyor. CoolREG, fuarda hem yenilikçi teknolojilerini müşterilerine tanıtırken hem de bayilik almak isteyen girişimcilerle görüşecek. Fuar ziyaretçileri CoolREG'in standında, en yeni ısı pompaları, soğutma sistemleri ve özgün tasarım ürünlerini yakından inceleme fırsatı bulacaklar. n
14 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 HABERLER BOSCH HOME COMFORT’a Brandverse Awards’tan ‘Gümüş’ Ödül İklimlendirme sektöründe dijital marka olmaya yönelik çalışmalarını aralıksız sürdüren Bosch Home Comfort, sosyal medya ve dijitalde en başarılı proje ve markaların değerlendirildiği Brandverse Awards’ta, ‘Veri Analitiği Ödülleri’ alanında ‘İklimlendirme’ kategorisinde Gümüş ödül aldı. İklimlendirme sektöründe Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden biri olan Bosch Home Comfort, Marketing Türkiye ve Boom Sonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’ta, sosyal medya performanslarının veriye dayalı ölçümlendiği Social Brands Sosyal Marka Endeksine göre, ‘İklimlendirme’ kategorisinde ‘Gümüş’ ödül almaya hak kazandı. Bosch Home Comfort, Facebook, Instagram ve X hesaplarında uyguladığı iletişim stratejisi, yüksek takipçi sayısı ve düzenli takipçi artışı, sektörde ayrışan özgün konseptleri, zengin içerikleri ve yaratıcı kurgularıyla elde ettiği etkileşimle bu ödüle layık görüldü. Bosch Home Comfort’a Brandverse Awards’tan ‘Gümüş’ Ödül İklimlendirme sektöründe dijital marka olmaya yönelik çalışmalarını aralıksız sürdüren Bosch Home Comfort, sosyal medya ve dijitalde en başarılı proje ve markaların değerlendirildiği Brandverse Awards’ta, ‘Veri Analitiği Ödülleri’ alanında ‘İklimlendirme’ kategorisinde Gümüş ödül aldı. İklimlendirme sektöründe Türkiye’nin önde gelen şirketlerinden biri olan Bosch Home Comfort, Marketing Türkiye ve Boom Sonar iş birliğiyle gerçekleştirilen Brandverse Awards’ta, sosyal medya performanslarının veriye dayalı ölçümlendiği Social Brands Sosyal Marka Endeksine göre, ‘İklimlendirme’ kategorisinde ‘Gümüş’ ödül almaya hak kazandı. Bosch Home Comfort, Facebook, Instagram ve X hesaplarında uyguladığı iletişim stratejisi, yüksek takipçi sayısı ve düzenli takipçi artışı, sektörde ayrışan özgün konseptleri, zengin içerikleri ve yaratıcı kurgularıyla elde ettiği etkileşimle bu ödüle layık görüldü. n WARMHAUS Ürün Kılavuzlarını Dijitale Taşıdı “Bi’ Başka Gelecek Mümkün” mottosu ile sürdürülebilir bir gelecek sağlamak hedefiyle çalışan Warmhaus, bu ilke doğrultusunda ürün kılavuzları ile ilgili tüm basılı malzemelerini dijitale taşıyarak, karbon ayak izini azaltmak için önemli bir adım attı. Daha az enerji tüketimi, daha yüksek verim sağlayan ürünleri ile doğa ve insanlık için daha sürdürülebilir bir gelecek sağlayabilmek amacıyla çalışmalarını yürüten Warmhaus, bu amaç doğrultusunda iş süreçlerinde bir yeniliğe daha imza attı. Warmhaus tüm basılı ürün kullanım kılavuzlarını dijital ortama taşıdı. Yurtdışında 40’tan fazla ülkeye ihracat yapan Warmhaus 14 kadar farklı dilde üretilen ürün kullanım kılavuzlarının tamamını dijitale geçirdi. Tüketicilerin ve iş ortaklarının ürünlerin üzerinde yer alan QR kod ile kolayca ulaşabildikleri dijital ürün kılavuzları ile şirket kağıt ve kargo kullanımını da ortadan kaldırarak karbon ayak izinin azaltılmasına yardımcı oluyor. Uçtan Uca Dijitalleşme Warmhaus günümüzün teknoloji trendleri, tüketiciler ve iş ortaklarından gelen talepler doğrultusunda dijitalleşme konusunda da önemli adımlar atmıştı. Üretimden ürünün müşteriye teslimatına teslimattan satış sonrası hizmetlere kadar bütün süreçleri entegre etmek ve uçtan uca dijitalleşmeyi sağlamak için yatırımlarını sürdüren Warmhaus, 2025 yılında tüm süreçlerini dijitalleşmesini hedefliyor. n
HABERLER 15 DOĞALGAZ VE ENERJİ • Temmuz / 2024 Bu yıl 80. yaşını kutlayan ve kendine 200 yıl ve ötesinde bir Grup olma vizyonu çizen Borusan Grubu, insan kaynağı ve iletişim alanlarındaki öncü uygulamalarıyla elde ettiği başarılara yenilerini eklemeye devam ediyor. Borusan, En Gözde Şirketler 2024, Top100 Talent Program, Brandverse Awards gibi prestijli ödül programlarında kazandığı ödüllerle, bu alandaki istikrarlı başarısını bir kez daha kanıtlıyor. Şirket aynı zamanda yetkinlik geliştirmeye, genç yeteneklerle iletişimini güçlendirmeye ve insana değer veren bir çalışma ortamı oluşturmaya dair bağlılığını vurgularken, bu değerleri doğrultusunda gelecek nesiller için sürdürülebilir bir dünya yaratmada insan odaklı yatırımlarını sürdüreceğinin de mesajını veriyor. Top100 Talent Program’da yine birinci Borusan, Toptalent.co tarafından düzenlenen Top100 Talent Program kapsamında "Topluluk" kategorisinde birincilik ödülünün sahibi oldu. Borusan ödülü, gençlere ilk adımını cesurca atabilmesi, inisiyatif alarak, projeler geliştirerek öğrenebilmeleri ve fark yaratmaları için sunduğu Alpha Genç Yetenek Programı ile aldı. Bu ödül, Borusan’ın 7 yıldır aralıksız katıldığı ve her yıl birincilik elde ettiği programdaki istikrarlı başarısını da tescillendiriyor. Genç Yetenek iletişimine bronz ödül Borusan Brandverse Awards’da bu yıl ilk defa katıldığı "İşveren Markası İletişimi: Genç Yetenek İletişimi" kategorisinde Bronz ödülün sahibi oldu. Gençler tarafından tercih edilen marka olmak amacıyla genç yeteneği etkilemek üzere hayata geçirilen yaratıcı ve BORUSAN’ın Kurum Kültürüne Üç Büyük Ödül etkili iletişim çalışmalarına verilen bu ödülü Borusan, Alpha Genç Yetenek Programı kapsamındaki iletişim çalışmaları ile kazandı. Yeni genç yeteneklerin Borusan’a katılması için sosyal medya hesaplarında yürütülen yoğun iletişim ile tam 13 bin 600 başvuru elde edildi. Bu yüksek oran oluşturulan iletişim stratejisinin ne kadar etkili olduğunu da açıkça gösteriyor. En Gözde Şirketler 2024'te ikinci Realta Danışmanlık’ın 2023 araştırması kapsamında Holding’ler kategorisindeki en gözde şirket sıralamasında ise ikinci olan Borusan’ın bu başarısı genç yetenekler için cazip bir işveren olduğunun başka bir göstergesi. 300 şirketin yer aldığı araştırmaya bu yıl 91 bin 342 öğrenci ile 39 bin 533 genç profesyonel katıldı. Ödüller, şirket hakkında bilgi sahibi olunması, uzun yıllar çalışma trendi, kişi/örgüt uyumu, kültür/kişilik uyumu gibi puanlamayı etkileyen kritik faktörlerin değerlendirilmesi sonucu veriliyor. Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş, Borusan’ın kazandığı bu üç önemli ödülle ilgili şunları söyledi: "80 yıllık köklü kurum kültürümüz, geçmişten, bugünden aldığımız ilhamla 200 yıl ve ötesinde bir Grup olma vizyonumuzla hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Kazandığımız bu ödüller Borusan’ın insana ve yeteneğe verdiği önemin en güzel yansımaları. Bu ödüller aynı zamanda yürüttüğümüz etkili iletişim çalışmalarımızın da ne kadar değerli olduğunu gösteriyor. Gençlerin gözünde en değerli şirketlerden biri olmak, bize büyük gurur veriyor. Alpha programımızla genç yetenekleri Grubumuza kazandırmak ve onlarla birlikte yolculuk etmek ön plana çıkıyor. 2018 yılından günümüze 100’ü aşkın Alpha genç yeteneği kurumumuza kazandırdık. Çok değer verdiğimiz kültür dönüşümü programımız BorusanX ile kendimizi geleceğin dünyasına uyumlandırırken, genç yeteneklerin kazanımına verdiğimiz önemi ortaya koyduğumuzu düşünüyorum. Başarılı insan kaynağı uygulamalarımız sayesinde, şirketimize en uygun yetenekleri çekmeyi ve onları geliştirmeyi sürdüreceğiz." n Borusan Holding İnsan, İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Nursel Ölmez Ateş
RkJQdWJsaXNoZXIy MTcyMTY=