Kayserigaz Genel Müdürü Hasan Yasir Bora: “2011’de Toplam Doğalgaz Hacmimiz 540 Milyon Metreküp Oldu”
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) şehir dağıtım ihalelerinin ilki olan Kayseri şehrinin doğalgaz dağıtım ihalesi, 19 Haziran 2003’te gerçekleşti. Kayserigaz Kayseri Doğalgaz Dağıtım Pazarlama ve Ticaret A.Ş. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’ndan
( EPDK ) 30 yıl geçerli dağıtım lisansını 2 Ekim 2003 tarihinde aldı. 4646 sayılı Doğalgaz Piyasası Kanunu sonrasında ilk doğalgaz dağıtım ihalesi olma özelliğine sahip olan Kayseri Şehri, 2004 yılından itibaren doğalgaz kullanmaya başladı.
Doğalgazı Kayserililer’e sevdirmek ve tanıtmak amacı ile pazarlama, reklam ve basın ilişkilerine bütünleşik bir anlayış içerisinde çalışıyoruz. Çalışma yapacağımız bölgelerde, belediye başkanlarımız başta olmak üzere, muhtarlarla site yöneticilerine ve vatandaşlarımıza ayrı ayrı bilgilendirme toplantıları düzenleyerek doğalgaz konusundaki tutumlarını yönetmeye çalışıyoruz. Altyapı çalışmaları başlamadan önce yaptığımız bilgilendirme çalışmalarını, çalışmalar başladıktan sonrada algıda sürekliliği sağlamak adına devam ettiriyoruz. Bunların yanı sıra Kayserililer’in doğalgaza geçişini kolaylaştırmak için çeşitli kurumlarla iş birliği yaparak tesisat dönüşümüne yönelik etkili kampanyalar gerçekleştiriyoruz. Kampanya dönemlerinde reklam mecralarını etkin bir şekilde kullanmaya gayret ediyoruz. Ayrıca çeşitli organizasyonlara sponsor olarak Kayserililer’le farklı noktalarda buluşma ve kendimizi anlatama fırsatı buluyoruz.
Kampanya Çalışmaları
Öncelikli hedefimiz Kayseri halkına doğalgazı tanıtıp konutlarda gaz kullanımını daha fazla yaygınlaştırmak. Diğer hedefimiz de doğalgaz tüketimini artırmak. Gerçekleştirdiğimiz dev yatırım hamlesiyle Kayseri’nin imarlı alanlarının tamamının doğalgaz kullanmasını mümkün hale getirdiğimiz için doğalgaz aboneliğinde de, gaz tüketiminde de şehrin tamamını baz alarak hedef belirliyoruz. Bu durumun sonucu olarak geçtiğimiz 2011 yılında düzenlediğimiz en çarpıcı ve etkili kampanya ‘’Ev Kampanyası’’ oldu. Kampanya süresince 10 bin BBS abone sayısına ulaştık. Kampanya sonucunda da bir Kayserili hemşehrimize ev verme mutluluğunu yaşadık. Yine 2011 yılı içerisinde kış aylarında abone olmak ve doğalgaz konforunu yaşamak isteyen müşterilerimiz için yaptığımız ‘’Kış Kampanyası’’ yoğun ilgi gördü. 3 ay taksit erteleme, 7 taksitte ödeme kolaylığı sunduğumuz kampanya ile özellikle yakıt giderlerinin mali yük olarak vatandaşların üzerinde bulunduğu kış aylarını ödemesiz geçecek olması ve ilk ödemeye bahar ayının sonunda başlanması kampanyamıza olan ilgiyi artırdı.
2012 yılı şubat ayı itibari ile 3 ay taksit erteleme, 7 taksitte ödeme kolaylığı sunduğumuz kampanyamızı yeniden başlattık. Kampanyanın geçtiğimiz yıl kış ayında büyük ilgi görmesi ve yakıt giderlerinin bu aylarda dar gelirli vatandaşların üzerinde büyük yük olması kampanyanın 2012 yılı için yeniden düzenlenmesinde etkili oldu. Bunun yanında gaz kullanıcı sayısını artırmak ve Kayserimiz’in hava kirliliği ile mücadelesine katkı sağlamak adına yılın ikinci yarısında yeni bir kampanya düzenlemeyi planlıyoruz.
Ayrıca yılın ilk yarısının sonlarına doğru sektörde ilk defa düzenlenecek olan ve müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı amaçladığımız otomatik ödemeyi yaygınlaştırmak adına ‘’Otomatik Ödeme Günleri’’ adı altında bir kampanya düzenlemeyi amaçlamaktayız.
Altyapı Yatırımları
2011 yılı sonu itibariyle toplamda 217 km çelik hat, 1.308km PE hat, 486 km servis hattı, 28 bin 143 adet servis kutusu, şehrin çeşitli noktalarında yüksek basınçlı doğalgazın basıncını düşürerek şehir kullanımına uyumlu hale getiren 71 adet bölge regülatörü, 3 adet RMS A istasyonu bulunan bir doğalgaz şebekesiyle Kayseri halkına doğalgaz dağıtım ve pazarlama hizmetini sunuyoruz.
Kayseri’nin mücavir alan sınırlarının tamamını doğalgaz ağlarıyla donattık, yatırım yeraltında olduğu için göz önünde değil ama; 70 milyon doları aşan bir yatırımla Kayseri’ye doğalgaz hizmetini en mükemmel şekilde sunuyoruz. Tüm bu şebeke ağımız ince hesaplardan geçmektedir; etüt dizayn hesaplamaları ve tatbikat projeleri yapılmaktadır. Standart şartnameler doğrultusunda en kaliteli malzeme seçimi ve planlamasını gerçekleştirmekteyiz. Şirketimizin müşterilerimize karşı sorumlulukları EPDK tarafından düzenlenmekte ve yine EPDK tarafından sürekli denetlenmektedir. Bu anlamda Türkiye’nin ilk doğalgaz dağıtım ihalesi yapılan doğalgaz şirketi konumunda olan Kayserigaz mücavir alan sınırları içindeki yatırımlarını gerçekleştirerek 5 yıllık süreçte tamamlaması gereken yatırımları EPDK tarafından denetlenmiştir. Kayserigaz olarak şirketimizin yükümlülüklerini hakkıyla yerine getirdiği bu denetimlerde aldığı yüksek puanlarda başarımızın kanıtıdır.
Teknolojik Yatırımlar
Altyapı yatırımlarımızın yanında teknolojik yatırımlarımızdan da bahsetmek istiyorum. Son yıllarda ülkemizde Utilities sektöründe özelleştirmeler doğalgaz ve elektrik sektörleriyle beraber hız kazandı. Bu özelleştirmelere ulusal ve uluslararası birçok enerji şirketi katılıyor ve satın almalar gerçekleştiriliyor. Büyük kurumların birçoğunun ERP sistemlerini kullanması, bünyelerine kattıkları şirketlere de bu sistemlerin kurulumunu gerektiriyor.
Biz de hem bu gerekçelerle ve en önemlisi müşterilerimizin değişen taleplerini karşılamak için işletme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz gerektiğini düşündük. Bu düşünceden hareketle iş süreçlerimizi analiz edip şirkette yeni bir IT altyapısının ihtiyacını tespit ederek SAP ERP(Kurumsal Kaynak Planlaması) sistemini tercih ettik.
SAP sistemimiz, GIS (Coğrafi Bilgi Sistemleri) ile tam entegre SAP projesi olması açısından çok önemli bir yere sahip olduğuna özellikle vurgu yapmak istiyorum. GIS – SAP entegrasyonu da Türkiye’de yapılmış ilk proje olması açısından büyük önem arz ediyor.
Abonelerimizin 187 no’lu telefonu arayarak bildirmiş oldukları ihbarlara en hızlı şekilde ulaşılmasını sağlamak üzere yapılandırdığımız Ana kumandamız, 365 gün 24 saat abonelerin doğalgazla ilgili sorunlarını acil müdahale ekiplerimize bildirmekte ve GIS entegrasyonu ile ekiplerimiz en kısa sürede adrese ulaşmaktadır.
Kayserigaz olarak müşteri memnuniyetini tüm süreçlerimizin odağına alıyoruz, SAP CRM Utilities çözümümüz Avrupa’da bir ilktir; enerji sektöründeki ilk müşteri ilişkileri yönetimi uygulaması olarak görülüyor. Bu proje kapsamında devreye alınan etkileşim merkezi uygulamasında, İş İletişimi Yönetimi (BCM) entegrasyonunu da gerçekleştirdik. Bu yönüyle proje, alanında dünyadaki ilkler arasında yer alıyor. Hayata geçirdiğimiz proje sayesinde müşterilerimizle tüm iletişim kanallarımızı (telefon, faks, e-mail, mektup, vs.) tek platformda yönetilebilir hale geldi.
Ayrıca belirtmeden geçmeyelim, veznelerimiz ve Kayseri’deki bütün bankalarla anlaşmamızın yanı sıra; 2010 yılı itibari ile müşterilerimizin doğalgaz faturalarını zahmetsiz ve masrafsız bir şekilde ödeyebilmeleri için gerekli altyapı çalışmalarını tamamlayarak müşterilerimizi Türkiye’deki tüm PTT şubelerinden doğalgaz faturalarını ödeme imkanına kavuşturduk. Vermiş olduğumuz bu hizmetleri taçlandırmak adına geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen denetimler sonucunda şirketimiz ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetimi belgesini almaya hak kazanarak başarı hikayelerine bir yenisini daha eklemiştir.
Şehrin dört bir yanındaki vatandaşları bir an önce doğalgazla buluşturabilmeyi amaç edinmemizin sonucunda 3 yılda abone sayımızı yüzde 156 oranında artırdık. 2011 yılı sonu itibariyle ise abone sayımız 315 bin 232 BBS’e, gaz kullanıcı sayımız ise 287 bin 392 BBS’e ulaştı. Bugün itibariyle Kayserinin kalan potansiyelini 70 bin olarak tespit ettik bunun sonucunda da 2012 yılı abone alma hedefimizi 25 bin olarak hesaplamaktayız.
158 milyon TL’nin Üzerinde Ciro
Konutlara ve doğrudan satış yaptığımız sanayiiye toplamda 257 milyon metreküp doğalgaz satışı gerçekleştirdik. OSB ve diğer serbest tüketicilere ise 283 milyon metreküp doğalgaz taşıma hizmeti verdik. 2011 yılında toplam doğalgaz hacmimiz 540 milyon metreküp ve şirketimiz 158 milyon TL’nin üzerinde bir ciro ile yılı kapattı. 2011 yılında 87 adet yetkili firmamızın 18 bin 539 adet proje dosyasını inceldik ve onayladık. Buna karşılık yaklaşık 30 bin adet abonemizi doğalgaza kavuşturduk.
Geçtiğimiz yıl şirket vizelerini yenilerken veya yeni bir şirkete yetki verirken tüm denetimlerimizi itina ile yaptık. Özellikle firmaların geriye dönük işlerinin hepsini kontrol ettik varsa eksiklerinin giderilmesini sağladık.
“Yeni Tarife Metodolojisi Sektör Geleceği Açısından Çok Önemli”
2012 yılı doğalgaz dağıtım sektörünün kaderini belirleyecek çok önemli bir yıl olarak önümüze çıkmaktadır. 2012 yılında dağıtım şirketlerinin kazançlarını belirleyecek olan tarife metodolojisi EPDK tarafından açıklanacak ve tüm dağıtım şirketlerinin kaderi bu karara göre şekillenecektir. Tarife konusu şu an için gaz dağıtım şirketlerinin en önemli ve öncelikli konusu durumundadır. 2003 yılında başlayan ihaleler ve özelleştirmeler ile doğalgaz kullanımı tüm yurda yayılmaya başlamıştır. Geçen 8 senelik süre zarfında özel sektör bu alanda çok önemli yatırımlar yapmıştır. Bu 8 yıllık süre içerisinde dağıtım şirketleri, ihaleyi kazanırken vermiş oldukları BHAB (Birim hizmet ve amortisman bedeli), TB (Taşıma Bedeli) ve topladıkları ABB (Abone bağlantı bedeli) ile şirketin giderlerini karşılamayı ve diğer taraftan da yatırımlarını sürdürmeyi amaçlamışlardır. Aslında çoğu şirket için bu dönem oldukça zor geçmiştir. Yatırım yapabilmek adına kredi yükü altına girilmiştir. Önümüzdeki yeni tarife döneminde ise 8 yıl öncesine göre biraz daha oturmuş bir piyasada ne kadar kazanç sağlayacakları belli olacaktır. Bir taraftan kamu yararının korunması gerekirken, diğer taraftan da sektörün yatırımcı için cazip kalması en kritik noktadır. Yeni tarife metodolojisine göre, şirketlerin gelir gereksinimi, diğer bir deyişle abonelere uygulanacak m³ başına kar marjı 3 ana kalemden oluşmaktadır. Varlık tabanı üzerinden makul getiri, amortisman ve işletme giderleri. Bu noktada en önemli kalem varlık tabanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Lisans süresinin bitimine kadar şirketlere asıl para kazandıracak unsur belirlenecek olan varlık tabanı olacaktır. Varlık tabanı hesabında, toplanan ABB gelirlerinin yatırımlardan düşülmemesi, enflasyon güncellemesinin uygulanması önem arz etmektedir. İşletme giderleri üzerinden sağlanacak verimlilik de şirketlere kazanç olarak kalacaktır. Tarife metodolojisi gelir tavanı yöntemini öngörmektedir. Dağıtım bölgesi içine kurulacak yeni bir doğalgaz çevrim santrali taşınan doğalgaz hacmini arttıracak ama dağıtım şirketinin gelir gereksinimi artmayacaktır. Bu da aslında şirketlerin ihaleye girerken öngördükleri şehir sanayi ve ticaretinin gelişeceği, şehrin potansiyelinin artacağı ve daha çok kazanacakları varsayımı ile çelişmektedir. Bu durum bu sektör de çok ciddi yatırımlar yapmış olan hem yerli hem de yabancı yatırımcıları endişelendirdiği gibi, sektörün geleceğini de çok yakından ilgilendirmektedir. Bu noktada en büyük temennimiz doğalgaz şirketlerinin değerli müşterilerine sürdürülebilir ve kaliteli bir hizmet sağlayabilmelerine ve kendilerini sürekli geliştirmelerine olanak sağlayacak bir tarifenin belirlenmesidir. Umarım belirlenecek olan yeni tarife, sektörümüzün geleceği ve ülkemiz açısından güzel sonuçlar doğuracak bir tarife olur ve müşterilerimiz de sürekli yükselen bir kalitede hizmet almaya devam ederler.
İlginizi çekebilir... Şehir Doğalgaz Dağıtım Şirketlerinin Güncel Birim Fiyat Tarifeleri - Ekim 2022Şehir Doğalgaz Dağıtım Şirketlerinin
Güncel Birim Fiyat Tarifeleri - Ekim 2022... Şehir Doğalgaz Dağıtım Şirketlerinin Güncel Birim Fiyat Tarifeleri - Haziran 2022Şehir Doğalgaz Dağıtım Şirketlerinin
Güncel Birim Fiyat Tarifeleri - Haziran 2022... Şehir Doğalgaz Dağıtım Şirketlerinin Güncel Birim Fiyat Tarifeleri - Nisan 2022Şehir Doğalgaz Dağıtım Şirketlerinin Güncel Birim Fiyat Tarifeleri - Nisan 2022... |
||||
©2024 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Ş. | Sektörel Yayıncılar Derneği üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.