20 AÄŸustos 2024 | HABERLER | 1.283 kez okundu |
Ekonomik ve toplumsal kalkınmanın yolunun eÄŸitime yapılan yatırımdan geçtiÄŸi inancıyla, uzun yıllardır bu alana destek veren Alarko Åžirketler TopluluÄŸu, “Cumhuriyet’in GeleceÄŸi Genç ÖÄŸretmenler” projesi ile Türkiye’nin 29 ilinde, 39 farklı üniversitede eÄŸitim gören 100 kadın öÄŸretmen adayını hem burs hem de geliÅŸim programları ile destekledi. ÖÄŸretmen adaylarına eÄŸitimde teknoloji kullanımı, liderlik, iletiÅŸim, psikoloji, çevre okur-yazarlığı ve toplumsal cinsiyet eÅŸitliÄŸi gibi konularda sunulan kiÅŸisel ve mesleki geliÅŸim programı %99 memnuniyet oranıyla tamamlandı.
Alarko Åžirketler TopluluÄŸu’un liderliÄŸinde, Katalist, Microfon ve ÖÄŸretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV) iÅŸ birliÄŸi ile Cumhuriyet’in 100. yılında öÄŸretmenliÄŸe bir saygı duruÅŸu olarak geçen yıl 24 Kasım-ÖÄŸretmenler Günü’nde baÅŸlayan “Cumhuriyetin GeleceÄŸi Genç ÖÄŸretmenler” projesi kapsamında geleceÄŸin öÄŸretmenleri; “Çevrim içi eÄŸitimde ders tasarımı”, “Ä°zlence tasarımı”, “Çevrim içi ihtiyaç olunan teknoloji ve öÄŸrenme bilgisayar okuryazarlığı”, “Çevrim içi öÄŸrenmede transaksiyonel uzaklık, motivasyon, hazır bulunuÅŸluk, bireysel farklılıkları dikkate alma, iletiÅŸim ve sınıf yönetimi” gibi teknik alanlarda farkındalık ve yetkinlik kazandırmayı içeren bir geliÅŸim programına dahil oldular.
Katılımcıların etkileÅŸimli ve aktif katılımlı bir öÄŸrenme ortamını deneyimleyerek kendi ders tasarımlarını yaparken referans alabilecekleri yöntem, araç ve teknikleri kullanmalarını teÅŸvik eden proje ile öÄŸretmen adaylarının, Cumhuriyet’in ikinci yüzyılında dijital yeteneklerini geliÅŸtirerek gelecek nesillerin yetiÅŸtirilmesinde daha donanımlı rol modeller haline gelmeleri hedeflendi.
Program kapsamında, “Çevrim Ä°çi EÄŸitimde EtkileÅŸimli Ders Tasarımı”, “Bir KolaylaÅŸtırıcı Olarak Ä°letiÅŸim”, “Toplumsal Cinsiyet EÅŸitliÄŸi”, “Psikolojik Dayanıklılık”, “Çevre Okuryazarlığı” ve “Transaksiyonel Analiz Liderlik ile GeliÅŸim YolculuÄŸu” baÅŸlıkları altında yürütülen derslerle öÄŸretmenlerin mesleki ve kiÅŸisel geliÅŸimlerinin yanı sıra yaÅŸam kültürlerinin de zenginleÅŸmesine katkıda bulunuldu.
100 kadın öÄŸretmen adayının dahil olduÄŸu ve 9 ay süren programda, 6 farklı baÅŸlıkta toplam 25 saat süren kapasite geliÅŸtirme oturumları gerçekleÅŸti. Ayrıca, geleceÄŸin öÄŸretmenlerinin kiÅŸisel ve mesleki geliÅŸimlerini desteklemek için burs imkânı saÄŸlandı.
Programa toplam 2 bin 210 öÄŸretmen adayı öÄŸrenci baÅŸvuruda bulundu
Alarko’nun “Cumhuriyetin GeleceÄŸi Genç ÖÄŸretmenler” programına, Türkiye’nin dört bir yanından eÄŸitim fakültelerinin son sınıflarında okuyan toplam 2 bin 210 öÄŸretmen adayı öÄŸrenci baÅŸvuruda bulundu. BaÅŸvuruda bulunanlar arasından depremzede ve anne-babası olmayan gençlerin önceliklendirildiÄŸi programda önkoÅŸulları saÄŸlayan yaklaşık 1700 kiÅŸi deÄŸerlendirmeye tabi tutuldu. DeÄŸerlendirme sonrasında 29 ildeki 39 üniversiteden eÄŸitim fakültelerinin son sınıflarında okuyan 100 kadın öÄŸretmen adayı seçildi.
Eğitimlerden genel memnuniyet oranı %99
ÖÄŸretmenlerin program boyunca dersler ve webinarlar kanalıyla elde ettikleri deneyimleri gelecekteki sınıflarına taşımalarına olanak saÄŸlayan ‘Cumhuriyet’in GeleceÄŸi Genç ÖÄŸretmenler’ projesinin sonuçlarını ölçmek için bir etki deÄŸerlendirmesi yapıldı. %73 katılım oranıyla gerçekleÅŸen etki deÄŸerlendirmesinden çıkan bazı sonuçlar ÅŸöyle;
Ä°çerik ve format açısından eÄŸitimlere dair genel memnuniyet oranı %99.
En çok ilgi ve heyecan duyulan eÄŸitim ve webinarlar sırasıyla; “Psikolojik Dayanıklılık”, “Toplumsal Cinsiyet EÅŸitliÄŸi”, “Çevrimiçi EÄŸitimde EtkileÅŸimli Ders Tasarımı” ve “Çevre Okuryazarlığı” eÄŸitimleri oldu.
ÖÄŸretmen adaylarına yöneltilen “Sizce, Cumhuriyet’in GeleceÄŸi Genç ÖÄŸretmenler Programı’ndan elde edeceÄŸiniz ne tür kazanımlar, sizi geleceÄŸin öÄŸretmeni olmaya daha iyi hazırlayacak?” sorusuna gelen cevaplarda ise mesleÄŸi daha iyi yapabilmek için genel bir profesyonel geliÅŸim beklentisi ile birlikte, çocuklar ile iletiÅŸim kurma yetkinliklerinin güçlendirilmesi, yeni fikir ve bakış açılarını tanıma, çevrimiçi ve yüz yüze eÄŸitimlerini daha etkileÅŸimli ve verimli kılma ile meslektaÅŸlarla fikir ve görüÅŸ paylaşımında bulunma yönündeki beklenti kümesi öne çıktı.
En çok belirtilen ikinci beklenti türü ise yeni teknikleri ve teknolojik araçları tanımak, kullanmayı öÄŸrenmek oldu. Bu beklentiye sahip öÄŸretmen adayları dijital ve çevrimiçi araçları daha çok kullanma, çevrimiçi eÄŸitimleri baÅŸarılı ÅŸekilde yürütebilme ve yeni öÄŸretim tekniklerini öÄŸrenme ve kullanma konularında kapasite geliÅŸtirmeyi talep ediyor.
Hazırlanan Etki Raporu kapsamında, bilgi ve yetkinlik öz deÄŸerlendirmeleri baÅŸlığında yapılan ölçümlemede ise ÅŸu sonuçlara ulaşıldı.
Program öncesinde “Çevrimiçi EÄŸitimde EtkileÅŸimli Ders Tasarımı” konusunda kendini yetkin bulanların oranı %57 iken program sonunda bu oran %80’ye yükseldi.
“Toplumsal Cinsiyet EÅŸitliÄŸi” konusunda program öncesinde kendini yetkin olarak deÄŸerlendirenlerin oranı %57 iken program sonu deÄŸerlendirmelerinde bu oran %85’e yükseldi.
Katılımcıların “Çevre Okuryazarlığı” konusundaki bilgi ve yeterlilik deÄŸerlendirmeleri program öncesinde %41 seviyesindeyken program sonunda yapılan deÄŸerlendirmelerde %75 seviyesine çıktı.
“Psikolojik dayanıklılık” konusunda program öncesinde katılımcıların %35’i kendilerini bilgili ve yeterli bulurken program sonunda bu oran %79 olarak gerçekleÅŸti.
R E K L A M