E-Dergi Oku 
COPA
ÜRET BRÜLÖR
200x200 piksel Reklam Alanı

2017 Yılı Nasıl Geçti? 2018 Yılından Beklentiler Neler?

2017 Yılı Nasıl Geçti? 2018 Yılından Beklentiler Neler?

5 Åžubat 2018 | DOSYA
206. Sayı (Ocak-Åžubat 2018)
3.426 kez okundu

0DoÄŸalgaz Dergisi olarak sektör firmalarının temsilcilerine, 2017 yılını nasıl bir performansla geçirdiklerini ve sektör açısından yılı nasıl deÄŸerlendirdiklerini sorarken, 2018 yılındaki beklenti ve hedefl erini de dinledik. 2017 yılında firmalar çoÄŸunlukla belirlenmiÅŸ hedefl erine ulaÅŸtıklarını vurgularken, 2018 yılı için de olumlu görüÅŸler bildirerek, hedefl erini anlattılar.(*)

ALARKO CARRIER GENEL MÜDÜR YARDIMCISI HALUK FERÄ°ZOÄžLU

2017 yılı merkezi iklimlendirme pazarında bir önceki yıla oranla % 3 ile 5 arasında daralma olması öngörülmektedir. Yapımı devam eden kamu özel ortaklığı hastanelerinin de etkisiyle klima santrali ve soÄŸutma kulesi pazarında biraz artış, fancoil pazarında hafif düÅŸüÅŸ soÄŸutma grubu ve çatı tipi klima pazarında ise % 10 civarında daralma beklenmektedir. Alarko Carrier olarak merkezi iklimlendirme alanındaki satışlarda 2017 yılı sonu itibarı ile pazara paralel oranda bir seyir bekliyoruz. TL olarak bir önceki yıla göre artış olsa da yüksek kur sebebiyle dolar bazında merkezi iklimlendirme açısından % 5 oranında bir gerileme olacağı öngörülmektedir. 2017 yılında bina otomasyon sistemleri ve soÄŸutma kuleleri merkezi iklimlendirme cirosunda bir önceki yıla göre yüzdesel olarak en çok artış gösteren ürünlerdir.

2018 yılında da bu yıla benzer olarak, ürün bazında deÄŸiÅŸmekle birlikte, merkezi iklimlendirme pazarında % 5 oranında bir daralma öngörülmektedir.

2014‘de uygulanmaya baÅŸlayan sezonsal verimlilik uygulamasıyla 12 KW altı cihazlarda inverter olma zorunluluÄŸu getirildi. Bu sayede enerji verimli ürünlere olan talep arttarken sabit hızlı split klimaların yerlerini inverter modellere bırakması saÄŸlandı. Yüksek ESEER ve SCOP deÄŸerleri klima seçiminde en çok dikkat edilen kriterlerden biri. Bu hem bireysel anlamda hane halkı ekonomisine hem de ülke ekonomisine ciddi katkı yapan bir geliÅŸme. 

2017’de uygulanan ÖTV indiriminin yıl sonunda evsel split klima satışlarında yaklaşık 15%’lik bir büyüme olacağını öngörüyoruz. Ä°klimlendirme sektöründe genel olarak zor bir yılı geride bıraktı. 2017 Nisan ayındaki referandum süreci özellikle ticari klima pazarının gerilmesine sebep oldu. Sonraki aylarda bir miktar toparlanma görülse dahi ticari klimalarda ( VRF-LC) pazarın 2017’de yatay seyrettiÄŸini söylemek mümkün.

2018 yılında klima sektöründe görülecek bir diÄŸer deÄŸiÅŸiklik de firmaların ürün gamlarındaki yeni nesil R32’li cihazların artışı olacak.

Ticari klima ve VRF ( DeÄŸiÅŸken debili soÄŸutucu akışkan sistemi ) piyasaya kısmen daha durgun seyretti 2017’de. Dengesiz kur oranı yatırımcıların alımlarını ertelemelerine en büyük etken. Yine hem ticari klima hem de VRF alanında da seçimdeki en önemli kriter enerji verimliliÄŸi olarak kabul ediliyor. Çünkü enerji verimliliÄŸi iÅŸletme maliyetini doÄŸrudan etkiliyor ve bina giderleri arasında büyük paya sahip. Ticari klimalarda ve VRF sistemlerinde piyasanın en önemli ihtiyaçlarından bir diÄŸeri geliÅŸmiÅŸ kontrol sistemleri. Gerek merkezi kumandalar üzerinden ana sistem parametlerini kontrol, gerek bina yönetim sistemlerine entegrasyon , daireler için enerji paylaşımı istemleri, wireless kontrol yeni tasarlanan projelerde öne çıkıyor.

AB ülkeleri ısı pompalarını çeÅŸitli teÅŸviklerle ile destekliyor halihazırda. Örn: Fransa’da ısı pompası yatırım maliyetinin 30%‘u devlet tarafından karşılanıyor. Türkiye’de de ilgili bakanlıklar ısı pompasının çevreci bir sistem olması, enerji verimli ve kurulumunun apartman dairesinden, büyük ticari binalara kadar geniÅŸ bir alanda mümkün olması dolayısıyla çeÅŸitli çalıştaylar yaparak Ä±sı pompasının nasıl yaygınlaÅŸtırılabileceÄŸine dair çalışmalar yapıyorlar. Bu yüzden önümüzdeki dönemde ısı pompalarının konvensiyonel ısıtma sistemlerinin yerini alması bekleniyor.

2018 yılında yayınlanacak olan ErP (Energy Related Products-Enerji ile ilgili ürünler) YönetmeliÄŸi ısıtma sektöründe birçok olumlu deÄŸiÅŸikliÄŸe yol açacaktır. Bu yönetmelik ile tüm enerji kullanan ürünlerin ekolojik gereksinimleri belirlenmektedir. Tasarım, üretim, ambalajlama, nakliye, kullanım ve ürün bertarafı dahil olmak üzere bir ürünün tüm yaÅŸam döngüsünü kapsayan bu gereksinimler sayesinde, kaynak tüketiminin ve zararlı emisyonların azaltılması hedefleniyor.

Ülkemizde kombi pazarı ortalama yıllık 1 milyon adet seviyesindedir. Bunun halen %35’ i ErP YönetmeliÄŸine uygun olan yoÄŸuÅŸmalı cihazlardan oluÅŸmaktadır. YönetmeliÄŸin Lot 1 ve Lot 2 fazlarının devreye girmesi ile birlikte pazarın %65’lik kısmı da yoÄŸuÅŸmalı cihazlara dönecektir. YoÄŸuÅŸmalı cihazlar konvansiyonel cihazlara göre %15-30 aralığında daha verimli olması dış kaynaklara baÄŸlı olduÄŸumuz doÄŸal gazda ülke ekonomisine büyük katkı saÄŸlayacaktır.

Isıtma cihazlarının son kullanıcılardan gelen geri bildirimler ve pazar araÅŸtırma sonuçları doÄŸrultusunda firmamızda geliÅŸtirilme çalışmaları son hızla sürdürülmektedir.

DEMÄ°RDÖKÜM YÖNETÄ°M KURULU ÜYESÄ° ERDEM ERTUNA

Türkiye iklimlendirme sektöründe 63’üncü yılını geride bırakmaya hazırlanan DemirDöküm, gerçekleÅŸtirdiÄŸi yatırımlar, benimsediÄŸi strateji ve mükemmeliyetçilik felsefesi ile dünya markası olma yolunda çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye’de sektöründe birçok ilki kazandıran DemirDöküm olarak 2017’yi yatırım ve büyümenin yılı olarak lanse etmiÅŸtik. Yine yıl genelinde gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz açıklamalarda, 2017’yi yüzde 20 büyüme ile tamamlama hedefimizi paylaÅŸmıştık. Üretim, satış, pazarlamanın yanı sıra Türkiye’nin dört bir yanındaki iÅŸ ortaklarımızın özverili çalışmaları ile yılı hedeflerimizin üzerinde tamamlıyoruz.

Bozüyük tesislerimize, geleceÄŸimize her yıl daha fazla yatırım gerçekleÅŸtiriyoruz. Bu yıl fabrika, üretim, Ar-Ge, marka ve dijital dönüÅŸüm çalışmaları kapsamında 40 milyon TL’lik yatırım gerçekleÅŸtirdik. Ürün gamımızı geliÅŸtirdik. Ä°ÅŸ ortaklarımızı destekledik. Mevcut yetkili satıcılarımızı güçlendirdik. Ürün gamımız, stratejimiz, uzun soluklu planlarımızı, sektör hakkında geliÅŸmeleri paylaÅŸmak, iÅŸ ortaklarımızın sorunlarını beklentilerini dinlemek için Türkiye’nin farklı bölgelerinde organizasyonlar gerçekleÅŸtirdik. Tüm bu emeklerimize ek olarak, yeni doÄŸalgaz gelen ÅŸehirler, eski cihazların yenilenme süreci, kentsel dönüÅŸümün de etkisiyle yurt içi satışlarında önemli bir baÅŸarı yakaladık.

Aynı baÅŸarıyı ihracatta da gösterdik. 2015 ve 2016 yıllarında üst üste ihracatta iyi sonuçlar elde ettik. Panel radyatörde Åžili’de pazar lideriyiz. Yunanistan’da ise pazar ikincisi, Çin’de ise ilk 3’te yer alıyoruz. Hedefimiz radyatörden ÅŸofbene, panel radyatörden kombiye kadar ihracatta yakaladığımız baÅŸarıyı yeni pazarlarda devam ettirmek. Bu baÅŸarımızı daha yukarılara taşımak için yeni pazar arayışlarımız yıl boyunca devam etti. 2017’nin başında 47 ülke ihracat gösterirken, yılın ikinci yarısında ihracat yaptığımız ülke sayısı 50’ye ulaÅŸtı.

Üretim, yatırım, yapılanma ve ihracatın yanı sıra 2017’de Endüstri 4.0 ve dijital dönüÅŸüm çalışmalarına da ağırlık verdik.

DemirClub sosyal aÄŸ platformuna ek olarak 1 yıl gibi kısa bir sürede 500 iÅŸ ortağımızı yeni bir alt yapı ve yeni bir görsel tasarım ile internet ortamına taşıdık. Dijital dönüÅŸüm stratejimiz kapsamında yetkili satıcılarımız için bu yıl Google AdWords eÄŸitimleri de gerçekleÅŸtirdik. iç ve dış pazardaki baÅŸarılı çalışmalarımız neticesinde onbinlerce aileye ısı konforu sunmaktan gurur duyuyoruz.

2018 yılında DemirDöküm ve sektör için önemli gündem maddelerinden biri ErP YönetmeliÄŸi olacak. Konvansiyonel kombiler yerine yoÄŸuÅŸmalı kombiler zorunlu hale gelmesi bekleniyor. YönetmeliÄŸin Türkiye’ye, tüketiciye, iklimlendirme sektörüne büyük katkısı olacak. Ülkemiz yoÄŸuÅŸmalı kombilerin özellikleri ile büyük bir enerji tasarrufu saÄŸlayacak. Tüketici tarafında baÅŸta güvenlik olmak üzere, bir kombinin 10 yıl kullanıldığını varsayarsak, yoÄŸuÅŸmalı kombiler aile bütçesini büyük ölçüde destekleyecek. Yönetmelik ile yoÄŸuÅŸmalı kombi kategorisindeki ürün satışları artacak.

Satışta olan ve 2018’de satışa sunacağımız yeni ürün ailemiz ile yoÄŸuÅŸmalı kombi kategorisinde hedefimizi liderlik olarak belirledik. 2018 sonunda, ciro ve ihracatta 2017 yılına paralel bir büyüme öngörüyoruz.

ECOSTAR DOMESTÄ°K ÜRÜNLER SATIÅž MÜDÜRÜ BEHLÜL ÇÄ°L

Firmamız 2014 yılında bünyesine kattığı Ecodense marka yoÄŸuÅŸmalı kazan ürünlerimizle 2017 yılında en etkili ve en verimli dönemini geride bıraktı. Sektörümüzün en köklü brülör markası Ecostar ile tüm bölgelerde hedeflerimizin üstüne çıktık. 2015 yılında hedef koyduÄŸumuz bayii yapılanmamızı da tüm bölgelerde bu dönem gerçekleÅŸtirdik. Bu yılın sonlarında bünyemize kattığımız ısı pompasıyla gelecek yılın planlarını yaptık. Stoklarımız hazır. Sektörümüzün genel anlamda tüm olumsuz dış etkenlere, finansal dengesizliÄŸe raÄŸmen verimli bir dönemi geride bıraktığını düÅŸünüyorum. Bu olumsuz faktörleri biz fırsat olarak deÄŸerlendirdik. Tüm planlamamızı sene başında en yoÄŸun talebe göre yaptık. Hazırlıksız yakalandığımız bir dönem hiç olmadı. Tüm taleplere bölge bayilerimizle beraber anında cevap verdik. Bu konuda bizimle beraber yapılanma içerisinde yer alan, bizleri tercih eden tüm bölge bayilerimize, müÅŸterilerimize teÅŸekkürü bir borç biliriz. Tüm bunların yanında birçok bölgede 2016 yılında hedef koyduÄŸumuz seminer programlarını da baÅŸarıyla gerçekleÅŸtirdik. Samsun, Ä°zmir, Ankara, Kayseri ürün lansman seminerlerimizi yoÄŸun katılımcıyla gerçekleÅŸtirdik. Çok olumlu, bizleri daha da motive eden dönüÅŸler aldık. Yılın sonuna kadar Ä°stanbul seminerini de gerçekleÅŸtirmeyi hedefliyoruz.

Satış anlamında koyduÄŸumuz hedeflerin üstüne çıkmanın ötesinde birçok anlamda sektöre ivme kazandırdık. “Termo Isı” yeni ürünlerle güçlenen sürdürülebilir bayii yapılanması hedefiyle çıktığı bu yolda çok önemli mesafeler kat etti. BahsettiÄŸim gibi bu dönemde kararsız ve deÄŸiÅŸken tüm finansal süreçleri fırsata çevirmesini bilenler güçlenerek yoluna devam edecektir. Sektörümüzün de genel anlamda verimli bir dönemi geride bıraktığını düÅŸünüyorum.

2018 hedeflerimizi Kasım 2017 itibariyle belirledik. 2018 yılında satış bütçesi hedeflerimizin yanında, bayilerimizle lansman toplantısı planlıyoruz. Yeni ürünlerimizin lansmanı ve bir ok sürpriz geliÅŸmenin olacağı bu toplantıda 2018 yılı ve sonrası hedeflerinin ipuçlarını vereceÄŸiz. Bekleyip hep beraber göreceÄŸiz.

GF HAKAN PLASTÄ°K TÜRKÄ°YE VE ORTADOÄžU BÖLGE BAÅžKANI BATUHAN BESLER

2017 yılı büyüme rakamlarına baktığımızda inÅŸaat sektörünün oldukça iyi büyüme oranları gerçekleÅŸtirdiÄŸini görüyoruz. 2017 ilk yarıda inÅŸaat sektörü %6,4’lük bir büyüme oranına ulaÅŸtı. Bu büyüme Türkiye’nin büyümesine de olumlu katkı saÄŸladı.

Sektörümüze baktığımızda büyümenin olumlu yansımalarını gördük. Bununla beraber döviz kurlarındaki hareketlilik, petrol fiyatlarındaki deÄŸiÅŸkenlikler, referandum süreci olumlu gidiÅŸatın içinde sektörümüzde duraÄŸanlığı getiren etkenler oldu. Özellikle dövizdeki istikrarsızlık tüm üreticileri oldukça güç durumda bırakıyor. Türk lirasının deÄŸerinin döviz karşısında düÅŸmesi ihracatımıza olumlu yansısa da üretim maliyetlerimizi de bir o kadar negatif etkiliyor.

Bununla beraber GF Hakan Plastik olarak iyi bir yıl geçirdiÄŸimizi rahatlıkla söyleyebilirim. 2017 başı itibari ile organizasyonumuza yaptığımız yatırımlar, ÅŸirket içindeki deÄŸiÅŸim yönetimi ve güçlü finansal yapımız ile 2016 yılına göre %20’nin üzerinde bir büyüme kaydettik. Büyümemiz özellikle iç pazardaki etkinliÄŸimizin artmasına paralel olarak geldi. Ä°hracatta henüz istediÄŸimiz en üst performansa ulaÅŸamasak da hem yeni pazarlara girdik hem de bulunduÄŸumuz pazarlarda konumumuzu güçlendirdik. Bu da önümüzdeki dönemde daha etkin ve sürdürülebilir bir ihracat büyümesini beraberinde getirecektir.

2018 yılına ülke olarak birçok belirsizlik ile giriyoruz. Özellikle dövizde yaÅŸadığımız belirsizlik, yüksek enflasyon ve sınırlarımızda yaÅŸadığımız sıkıntılar çeÅŸitli endiÅŸeler yaratıyor. Seçim yılı olacak 2019’dan önceki yıl olması sebebi ile 2018’de seçim ekonomisi uygulamalarının olabileceÄŸini de öngörüyoruz. Buna raÄŸmen Georg Fischer olarak Türkiye’ye olan inancımız tam ve bu ülkeden beklentilerimiz yüksek. GF Hakan Plastik olarak özellikle insan kaynağımıza, üretim teknolojilerimize ve satış kanallarımıza kesintisiz yatırım yapmaya devam edeceÄŸiz. Operasyonlarımızdaki iyileÅŸtirmeler ile üretim verimliliÄŸini artırırken, ürün kalitemizi de sektör beklentilerinin üzerine taşıyoruz.

2018’den beklentimiz yaptığımız yatırımların sektörümüzün geliÅŸimine de katkıda bulunmak. Özellikle eÄŸitim ve teknik danışmanlık çalışmalarımızı artıracağız. Hali hazırda sektöre sunduÄŸumuz teknik hizmet seviyemizi daha da yukarıya taşımayı hedefliyoruz. 2017 yılın içinde pazarlama departmanımız içinde oluÅŸturduÄŸumuz Teknik Hizmetler bölümü ile satış öncesi ve sonrasında sunduÄŸumuz hizmet kalitemizi birkaç basamak yukarıya taşıdık. 2018 yılında özellikle satış öncesinde özellikle profesyonel karar verici ve kullanıcıların plastik boruyu düÅŸündüklerinde ilk destek almak isteyecekleri kaynak olmayı hedefliyoruz. Buradaki amacımız sadece GF Hakan Plastik ürünlerini tanıtmak ya da satmak deÄŸil, özellikle projelerin ihtiyacına en uygun sistem çözümlerini sunmaktır. Yeni yılda tüm bu yatırımlarımız ile hem iç Pazar hem de ihracatta 2017’nin üzerinde bir performans sergilemeyi hedefliyoruz.

TERMO TEKNÄ°K TÜRKÄ°YE SATIÅž VE PAZARLAMA MÜDÜRÜ SALÄ°M ÇETÄ°NKURÅžUN

Termo Teknik 2017’de iç piyasada panel radyatörde yüzde 23; kombi ve kazan grubunda ise yüzde 100’ü aÅŸan büyüme gerçekleÅŸtirdi. Bu büyüme rakamları ile Termo Teknik iç piyasada yerini saÄŸlamlaÅŸtırdı, 2018’de hedeflenen büyümenin altyapısı oluÅŸturuldu.

Termo Teknik olarak Türk tüketicisine sunduÄŸumuz, Ä°ngiltere’de kraliçe ödüllü (The Queen’s Award) IDEAL Boilers üretim tesislerinde 110 yıllık tecrübe ve 6 Sigma standardıyla üretilen premix yoÄŸuÅŸmalı kombi LOGIC ve duvar tipi premix yoÄŸuÅŸmalı kazan Evomax; bu konuda çok kesin adımlar atan AB’nin yürürlüÄŸe aldığı ERP standartlarını karşılıyor. Bu çerçevede standartları karşılayan ürünlerimizin pazardaki talebe ciddi oranda yanıt vereceÄŸini düÅŸünüyoruz.

2017’de hedeflerimize ulaÅŸmanın verdiÄŸi gurur ve güvenle, 2018’de de kendimize ciddi ve iddialı hedefler belirledik. 2017 yılında panel radyatörde yüzde 23’lük bir artış ile panel radyatör alanında Türkiye’nin ilk üç markasından biriyiz. Bu anlamıyla panel radyatör serisi, Termo Teknik’in ÅŸüphesiz ana ürün serisidir.

Ä°ngiltere ısıtma sektörünün lider kuruluÅŸlarının Ideal Boilers’dan 2013 yılında ithal Türkiye duvar tipi yoÄŸuÅŸmalı kazan ısıtma pazarının aktif oyuncularından biri olan Evomax 2017 yılında da kamu ve özel projelerin yoÄŸunlukla tercih ettiÄŸi bir marka olma yolunda büyük yol kat etmiÅŸtir. Bu yıl radyatör ürün grubumuzda gerçekleÅŸtirdiÄŸimiz yüzde 23’lük bir büyümemizin yanında, yenilikçi ve dekoratif bir radyatör serisi ile daha fazla tüketiciye hitap edebilmeyi istiyoruz. 2018 yılında dekoratif radyatör grubumuzda ivme kazanmak amacıyla yeni satış planlarımızı uygulamaya alacağız.

Termo Teknik olarak uzun vadeli hedefimiz Türk tüketicisini, Avrupa ve Amerika dahil dünyanın dört bir yanında kullanılan Termo Teknik panel radyatörlerin uluslararası standartlara sahip kalitesine alıştırmaktır. Bir yandan ürün ve çözümlerimizi piyasaya sunarken, bir yandan da, bayilerimiz ile her zaman olduÄŸu gibi samimiyete ve açıklığa dayalı bir iletiÅŸimi tercih etmeye devam edeceÄŸiz. Böyle bir iletiÅŸim ve ticaret prensibi, güvenli ve saÄŸlam bir büyümenin temel taşıdır. Termo Teknik olarak bayilerimizi aileden görüyoruz ve gelecek planlarımızı birlikte oluÅŸturuyoruz.

VAÄ°LLANT TÜRKÄ°YE SATIÅž VE PAZARLAMA DÄ°REKTÖRÜ EROL KAYAOÄžLU

Isıtma, soÄŸutma ve havalandırma cihazlarına olan talep 2017 yılında da güçlü bir ÅŸekilde devam etti. 25. yılımızı doldurduÄŸumuz Türkiye’de Vaillant olarak sektörümüzdeki bu hareketlilikten biz de olumlu yönde etkilendik. 2017 yılında TL bazında ciromuz, bir önceki yıla göre yüzde 51 büyüyerek, 370 milyon TL’ye ulaÅŸtı. YoÄŸuÅŸmalı kombi pazarında %80, ÅŸofbende %57, panel radyatörde %30, klimada %16 ve Ä±sı pompasında %5 büyüme kaydettik. Ana iÅŸ kolumuz olan kombide, bu yıl tarihimizde ilk kez 100 bin adet satış sınırını aÅŸtık.

Dünyamızda enerji ihtiyacının her yıl yaklaşık yüzde 4-5 oranında artması, geliÅŸen teknoloji ve tüketici bilincinin yükselmesi, yenilenebilir enerji kaynaklı ve enerji verimliliÄŸi yüksek cihazların tercih edilmesini saÄŸlıyor. Fiyatı ile lüks gibi görünen fakat kiÅŸisel tercihlere göre programlanabilen, uzaktan kontrol edilebilen ve doÄŸrudan internet tabanlı çalışan konfor ve tasarruf odaklı ürünlerin, kullanıcı ihtiyaçlarına yanıt verdiÄŸi için sıklıkla tercih edilmeye baÅŸlandığını görüyoruz. 

Tüm dünyada olduÄŸu gibi Türkiye’nin de en önemli gündem maddelerinden biri hiç ÅŸüphesiz enerji verimliliÄŸi ve yenilenebilir enerji kaynaklı ürünler. Ülkemizde 2018 yılında gerçekleÅŸmesi beklenen ErP geçiÅŸiyle birlikte pazarda da büyüme bekliyoruz. Dünya çapında 60’ın üzerinde ülkede faaliyet gösteren bir firma olarak Avrupa’da 2015 yılında gerçekleÅŸen ErP’ye geçiÅŸ sürecini yakından deneyimleme fırsatı bulduk. Bu fırsat sayesinde de ürün gamımızı bu süreci en etkin ÅŸekilde yönetecek hale getirerek 2016 sonunda ve 2017 yılı içerisinde pazara sunduÄŸumuz 2 yeni yoÄŸuÅŸmalı ürünümüzle “YoÄŸuÅŸmalı Ürün Ailesini” tamamladık. Hali hazırda ürün gamımızda var olan yoÄŸuÅŸmalı ürünlerimiz ile tüketiciye hizmet veriyoruz ve iÅŸimizin yüzde 75’ini yoÄŸuÅŸmalı ürünler oluÅŸturuyor. Bunun yanı sıra iÅŸ ortaklarımıza bu yeni uygulamalara hazır hale gelebilmeleri için eÄŸitim programımızla destek veriyoruz.

2017 yılı boyunca sürdürdüÄŸümüz ilklerin öncüsü olma anlayışımızı önümüzdeki sene de devam ettireceÄŸiz. Vaillant Türkiye’nin kuruluÅŸundan gelen DNA’sında yer alan tüketici odaklı yapısını yıllık hedeflerimizde her zaman ön planda tutarak, yatırımlarımızı da buna göre ÅŸekillendiriyoruz. Dünyadaki dijitalleÅŸmeye paralel olarak ısıtma sektöründe de  dijital ürünlerin payı artış gösteriyor ve sektör trendlerinde belirleyici rol üstleniyor. Biz de sektörde birçok ilke imza atan bir marka olarak Ar-Ge çalışmalarımızı enerji verimliliÄŸi ve yenilenebilir enerji kaynaklı ürünler kapsamında daha çevreci ve akıllı cihazlar üzerine yoÄŸunlaÅŸtırdık. 2018’de de Vaillant olarak hem doÄŸayı koruma anlayışımız hem de dijitalleÅŸen dünyayla aynı doÄŸrultuda ilerleyerek enerji verimliliÄŸini en üst seviyeye çıkaran ürünlere yatırım yapmayı sürdüreceÄŸiz.

VÄ°ESSMANN SATIÅž MÜDÜRÜ GÖKHAN ALTUN

Viessmann için 2017 senesi çok özel bir anlam içermektedir, kuruluÅŸumuzun 100. yılını kutladığımız bu sene, “Into a new century/ Yeni bir yüzyıla” sloganıyla ÅŸirketimiz dijitalleÅŸme ve enerji dönüÅŸümü sürecine girmiÅŸtir. 2017 yılına, hızla yükselen döviz kurları ile beraber hem ülkemizde, hem de bölge ülkelerde yaÅŸanan politik ve ekonomik gerginlikler dolayısıyla temkinli baÅŸlamıştık. Ancak iç piyasaya saÄŸlanan Kredi Garanti Fonu ve tüketici tarafını hareketlendirmek adına yapılan vergi indirimleri iç talebi hızlandırmıştır ayrıca devam etmekte olan kamu yatırımları ile üretim ve istihdama uygulanan teÅŸvikler dolayısıyla üçüncü çeyrekte çift haneli büyüme rakamı yakalanmıştır. Ä°lk dokuz aylık Türkiye büyüme ortalaması % 7,3 olmuÅŸtur.

Ä°nÅŸaat sektörü ise büyümenin lokomotifi olmaya devam etmektedir, ilk dokuz aylık büyüme oranı % 10 civarındadır. Ä°klimlendirme sektörü inÅŸaat sektörüne paralel büyüyen bir sektör olduÄŸundan yılsonu itibariyle çift haneli bir büyüme oranı saÄŸlanmış olacaktır. Kentsel dönüÅŸüm projeleri, doÄŸalgazın yeni ilçelere ulaÅŸtırılması, mevcut doÄŸalgaz bölgelerinde giderek artan yenileme faaliyetleri ile klima kullanımının artmasıyla sektörümüz istikrarlı bir ÅŸekilde büyümektedir.

Viessmann Türkiye olarak 1994 yılından beri faaliyetimize devam etmekteyiz, 2013 yılında kurulan Manisa üretim tesisi ile de yerli üretici kimliÄŸi kazanmış bulunmaktayız. Türkiye genelindeki on bölge müdürlüÄŸümüz ve konusunda uzman satış ve proje mühendislerimizle tüm teknik ihtiyaçları karşılayarak farkımızı ortaya koymaktayız. Projenin büyüklüÄŸünden bağımsız olarak tüm Ä±sıtma ve soÄŸutma ihtiyaçlarını tek marka altında gereken tüm mühendislik desteÄŸi ile çözebilmekteyiz. Bireysel kullanıma yönelik kombi ve split klimalardan, merkezi sistem ısıtma çözümleri olarak anılan duvar tipi kaskad ve yer tipi yoÄŸuÅŸmalı kazanlara, VRF klimalardan, buhar kazanları gibi endüstriyel sistemlere kadar çok geniÅŸ ürün programımız Viessmann’ı birçok rakibinden farklılaÅŸtırmaktadır.

Yenilenebilir enerji sistemlerinde de öncü bir firma olarak güneÅŸ enerjisinden elektrik üreten fotovoltaik sistemler ile bu sene çok sayıda önemli proje gerçekleÅŸtirdik. Hava ve su kaynaklı ısı pompaları konusunda da hızla büyüyoruz.

Sonuç olarak 2017 yılını gerçekleÅŸtirdiÄŸimizi yüksek performans nedeniyle pozitif bir yıl olarak yorumluyoruz.

2018 yılı için en önemli geliÅŸme Nisan ayında yürürlüÄŸe girecek ErP yönetmeliÄŸidir. Viessmann’ın yoÄŸuÅŸmalı kombilerdeki bilgi birikimi ve tecrübesi çok yüksektir, bu yönetmelik sayesinde teknolojik farkımızı ortaya koyarak, özellikle konvansiyonel kombi payı yüksek olan eski gaz bölgelerinde pazar payımızı yükseltmeyi hedefl iyoruz.

2018 yılı için de dijital teknolojilere ve servis altyapımıza yatırımlarımız devam edecektir, dağıtım kanalı yapımız içerisinde baÅŸlattığımız Viessmann Shop isimli münhasır showroom projemiz devam edecek olup, Ä°stanbul ve Ankara baÅŸta olmak üzere, tüketici ile temas eden satış noktalarımızı daha da geliÅŸtireceÄŸiz.


 

R E K L A M

İlginizi çekebilir...

Isıtma sektörü için 2024 nasıl geçti, 2025 öngörüleri ne?

Isıtma sektörümüzün lider yöneticilerinin 2024 değerlendirmeleri 2025 için öngörülerinin, açık bir rehber ve sektörümüzün ortak aklı olarak okurlarım...
14 Aralık 2024

Yaklaşık yirmi yıl önce...

Dergimizde adı geçen sektör liderlerinin birçoğu bugün doğalgaz sektörü dışında. Kimisi çoktan emekli olmuş. Ebediyete uğurladıklarımız var. Bakanlar,...
16 Kasım 2024

DOĞALGAZIN 35 YILLIK ÖYKÜSÜ 5. BÖLÜM

Hilmi Güler Bakan, R. T. Erdoğan Başbakan. Şehirler hızla doğalgaza kavuşuyor. Kalitemiz belgeleniyor ve 100. Sayımız'¦ ...
17 Temmuz 2024

 
Anladım
Web sitemizde kullanıcı deneyiminizi artırmak için çerez (cookie) kullanılır. Daha fazla bilgi için lütfen tıklayınız...

  • Boat Builder Türkiye
  • Çatı ve Cephe Sistemleri Dergisi
  • Enerji ve Çevre Dünyası
  • Su ve Çevre Teknolojileri Dergisi
  • Tersane Dergisi
  • Tesisat Dergisi
  • Yalıtım Dergisi
  • Yangın ve Güvenlik
  • YeÅŸilBina Dergisi
  • Ä°klimlendirme Sektörü KataloÄŸu
  • Yangın ve Güvenlik Sektörü KataloÄŸu
  • Yalıtım Sektörü KataloÄŸu
  • Su ve Çevre Sektörü KataloÄŸu

©2025 B2B Medya - Teknik Sektör Yayıncılığı A.Åž. | Sektörel Yayıncılar DerneÄŸi üyesidir. | Çerez Bilgisi ve Gizlilik Politikamız için lütfen tıklayınız.